معاون دانشگاه علوم پزشکی قم؛

واکسن آنفولانزا در داروخانه های دولتی توزیع می شود

حضوری گفت:تأخیر و تغییرات قیمت ازجمله مشکلات امسال جهت تأمین واکسن آنفولانزا بود که دسترسی را محدود کرد و در حال حاضر فقط در داروخانه‌های دولتی و در داروخانه هلال‌احمر توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد حضوری معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به اقدامات حوزه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: رسالت اصلی ما نظارت بر تولیدات مواد غذایی، توزیع دارو، شرکت‌های تولید دارو و انجام آزمایشات دقیق در سلامت غذا و داروست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: آزمایشگاه بزرگی در جهت پایش ترکیبات غذایی و دارویی در قم فعال است و در توزیع ملزومات پزشکی نیز رصد، پایش و کنترل وجود دارد.

حضوری در مورد واکسن آنفولانزا نیز ابراز کرد:امسال به دلیل شرایط تحریم، واکسن آنفولانزا دیر به دست ما رسید، با توجه به اینکه خرید واکسن از طریق تهران است، سهمیه‌ای به قم تعلق می‌گیرد که سهمیه اختصاص‌یافته از کیفیت بالایی برخوردار بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در سهمیه دوم محدودیت سنی لغو شده است یادآور شد: اگر افراد براساس مشاوره پزشکی احساس کردند نیاز به واکسن دارند تا نیمه دی‌ماه و قبل از فرارسیدن سرما فرصت تزریق دارند، همچنین فاز نخست نیز قبل از آبان توزیع‌شده است.

حضوری عنوان کرد: تأخیر و تغییرات قیمت ازجمله مشکلات امسال جهت تأمین واکسن آنفولانزا بود که دسترسی را محدود کرد و در حال حاضر فقط در داروخانه‌های دولتی و در داروخانه هلال‌احمر توزیع می‌شود.

او عنوان کرد: در حال حاضر ماسک در قم با نرخ ۱۰۰۰ تومان عرضه می‌شود و در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و کالا‌های سلامت‌محور نظارت صورت می‌گیرد، البته تعیین قیمت با سازمان صنعت است و ما وظیفه پایش سلامت و کنترل توزیع را برعهده داریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز عنوان کرد: یکی از افتخارات استان قم تهیه ماسک با قیمت ارزان بود؛ درحالی‌که ماسک در تهران ۲ هزار تومان به فروش می‌رسید در قم ۸۰۰ تومان عرضه می‌شد که در جهت تعادل بخشی قیمت ۱۳۰۰ تومان مصوب شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار