طرح استیضاح ترامپ برنامه‌های پمپئو را لغو کرد

وزارت خارجه آمریکا از لغو تمام برنامه‌های مایک پمپئو در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) از لغو تمامی برنامه‌های خود در هفته آینده خبر داد.

همچنین این نهاد آمریکایی اعلام کرد سفر هفته آینده «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور به اروپا نیز لغو شده است.

اسپوتنیک دلیل لغو این سفر را برگزاری مراسم تحلیف عنوان کرد در حالیکه برخی منابع دیگر دلیل آن را استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، دانسته‌اند.

پیش از این قرار بود پمپئو روز چهارشنبه برای «تحکیم روابط آمریکا و بلژیک و همچنین ابراز حمایت بیشتر واشنگتن از ناتو» راهی بروکسل شود.

بنابر بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا تمامی برنامه‌های این نهاد آمریکایی از جمله سفر پمپئو لغو شده تا مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب این کشور، به درستی انجام شود.

در بخشی از بیانیه این وزارتخانه آمده: «انتظار داریم دولت جدید آمریکا به زودی برنامه‌ای ارائه کند که در آن افرادی که در مقام خود باقی می‌مانند مشخص شوند تا در آینده تائید مجلس سنا برای افراد جدید ارائه شود.»

در ادامه نیز این بیانیه افزود: «در نتیجه ما تمام برنامه‌ها وسفر‌های هفته آتی از جمله سفر مایک پمپئو به اروپا را لغو کرده‌ایم.»

روز گذشته سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو در جریان سفر خود در تاریخ ۱۳ و ۱۴ ژانویه (۲۳ و ۲۴ دی ۱۳۹۹) به بلژیک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو و دیگر مقام‌های این نهاد دیدار خواهد داشت.

بنابر اعلام روز گذشته این نهاد «پمپئو بر اهمیت همکاری ترانس‌آتلانتیک، موفقیت ناتو در حمایت از این همکاری و سازگاری با چالش‌های پیش رو تاکید خواهد داشت و بار دیگر بر لزوم روابط دوجانبه میان آمریکا و بلژیک اهتمام می‌ورزد.»
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار