آمادگی مقامات عراقی برای برگزاری انتخابات

رؤسای قوای سه گانه عراق از آمادگی برای برگزاری انتخابات در این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری المیادین به نقل از برخی منابع خبری اعلام کرد رؤسای قوات سه گانه عراق به کمیساریای انتخابات اعلام کرده اند قادر هستند تا انتخاباتی موفقیت آمیز را در ماه ژوئن برگزار کنند.

این در حالی است برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق امروز، سه‌شنبه در دیدار با ائتلاف امل کردستان تاکید کرد که انتخابات آینده باید از هر گونه تقلب و اعمال فشار به دور باشد.

صالح در این دیدار تحولات سیاسی کشور و پرونده انتخابات آینده را بررسی کرد. وی تاکید کرد که سلامت انتخابات و موفقیت آن در گرو اتخاذ اقدامات امنیتی و لجستیکی مناسب است. صالح بر لزوم همکاری برای رسیدن به راهکار نهایی در زمینه مسائل ریشه‌ای بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی با استناد به قانون اساسی تاکید کرد.

همچنین کاخ «السلام» بغداد عصر امروز میزبان «برهم صالح» رئیس جمهور، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی و «فواد حسین» وزیر خارجه عراق به همراه اعضای کمیسیون عالی انتخابات این کشور و «جنین هنیس پلاسخرت» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق بود و آن‌ها درباره سازوکار‌های برگزاری انتخابات آینده عراق بحث و گفتگو کردند.

شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت اتخاذ همه‌ی تدابیر و مقدمات تضمین کننده برگزاری انتخابات زودهنگام عراق از طریق تامین شرایط لازم - که بالاترین میزان اعتبار را به نتایج این انتخابات می‌بخشد و حضور واقعی همه عراقی‌ها را تضمین می‌کند و اراده آزاد آن‌ها در انتخاب نمایندگان خود را بازتاب می‌دهد، تاکید کردند تا اینکه نتایج انتخابات با اراده مردم و اعتقاد راسخ آن‌ها به حضور در دولت و پارلمان از طریق نمایندگان خودشان منطبق باشد.

در این نشست همچنین بر اهمیت افزایش میزان ثبت نام «بیومتریک» و تدوین سازوکار‌هایی در این زمینه تاکید کردند تا در انتخابات این دوره صرفا از کارت بیومتریک استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار