فعالیت مجازی تنهاترین انتخاب برای فروش آثار بومی

شاعر و نویسنده جوان کرمانشاهی گفت : شبکه توزیع منسجمی برای کتاب در استان وجود ندارد و حتی ناشران معتبر ما در کرمانشاه، کتاب‌هایی که چاپ می‌کنند صرفا در چند کتاب فروشی توزیع می‌کنند .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا جمشیدی شاعر و نویسنده جوان کرمانشاهی گفت : شبکه توزیع منسجمی برای کتاب در استان وجود ندارد و حتی ناشران معتبر ما در کرمانشاه، کتاب‌هایی که چاپ می‌کنند صرفا در چند کتاب فروشی توزیع می‌کنند و حتی به شهرستان‌ها هم ارسال نمی‌کنند و خود نویسنده به ناچار از طریق فضای مجازی برای فروش کتاب خود تبلیغ می کند که خواهان توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی در این راستا هستیم.

او گفت : طبق قوانینی که برای چاپ کتاب وضع شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد عمومی کتابخانه‌ها موظفند تعدادی از نسخه‌های کتاب را از نویسنده خریداری کنند و در کتابخانه‌های استان توزیع کنند که اکنون این اقدام به دلیل کمبود اعتبار و بودجه انجام نمی‌شود مگر در موارد خاص.

او افزود: به هر حال سیستم توزیع در کرمانشاه به شدت ضعیف است و پیشنهاد می‌شود شبکه‌ای از کتابخوان‌ها را به تفکیک هر حوزه شناسایی کرد و در زمینه تبلیغ و معرفی آثار و کتاب‌های چاپ شده از آن بهره برد.

نبود فروش آثار در تیراژ بالا

این شاعر افزود: لذا ضعف در سیستم توزیع باعث فروش نرفتن کتاب‌ها در تیراژ بالا شده و ناشر هم تمایلی در این زمینه ندارد و انگیزه مخاطب هم برای پیدا کردن کتاب کم شده است و این هم باید دانست که بسیاری از کتاب‌ها تا تبلیغ نشوند و خوانده نشوند اتفاق خاصی برای آن‌ها نخواهد افتاد و به خوبی شناخته نمی‌شوند.

جمشیدی ادامه داد: در مورد تبلیغ و معرفی کتاب باید بگویم یکی از آثار خود به نام «کتاب فراتر از جنگ» را در فضای مجازی، تبلیغ و معرفی کردم که باعث شد فروش خوبی داشته باشد و هر شخصی که آن را می‌خواند مبلغی برای آن می‌شد که در نتیجه به تجربه موفقی تبدیل شد.

او ادامه داد: ضروری است که شبکه توزیع کتاب به صورت منسجم در استان راه اندازی شود و در این زمینه هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و هم ناشران می‌توانند با همکاری و هماهنگی لازم این شبکه را در استان راه اندازی کنند تا بتوان کتاب‌ها و آثار چاپ شده در استان را به راحتی به سراسر کشور معرفی و توزیع کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.