اصناف، ادارات و ارگان‌های بی توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی اخطار می‌گیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: به جهت پیشگیری از شیوع مجدد کرونا تذکرات لازم به صورت شفاهی و کتبی به اصناف، ادارات و ارگان‌هایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند، داده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ۹۰ درصد رسیده است،  گفت: طبق مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا تجمعات در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی ممنوع است.

او بابیان اینکه در حال حاضر تجمع مردم در دفاتر پیشخوان‌ موجب احساس خطر و نگرانی شده است، گفت: نهاد‌های دیگر مانند کارگزاری‌ها و پست بانک‌ها در ارائه خدمات سجامی کمک حال پیشخوان‌ها باشند تا ازدحام جمعیت در پیشخوان ها کمتر شود.

صائینی ادامه داد: به درخواست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، مهلت دریافت کد سجام ۲۰ روز تمدید شده است.

او گفت: هم اکنون ۱۶۵ تیم پایش و نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان با همکاری گروه‌های داوطلب بسیجی و مردمی در حال فعالیت هستند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: در حال حاضر رنگ کرونایی تمام شهر‌های زنجان زرد بوده و تردد در داخل شهر همچنان از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح ممنوع است، ولی برای تردد بین شهری از مناطق زرد به زرد مانعی وجود ندارد و در خصوص تردد از مناطق نارنجی و قرمز به داخل شهر زنجان و بالعکس محدودیت وجود دارد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.