وقتی خورشید برق نمی‌شود!

مدیرعامل شرکت برق البرز گفت: فعلا امکان استفاده از سلول‌های خورشیدی در البرز وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، باتوجه به آن که خیل استفاده از ماینرهای مجاز و غیرمجاز در البرز و افزایش مشترکان عادی باعث قطعی های مکرر برق در سطح این استان شده است و با توجه به آلودگی ها و هزینه های استفاده از سوخت فسیلی برای تولید برق، این سوال به اذهان عمومی متبادر می شود که چرا متولیان نیرو در کشور منبع تولید برق را از این سوخت های آلاینده زا به سلول های خورشیدی تغییر نمی دهند؟

این پرسش را با بهنام بیات، مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز درمیان گذاشتیم.

بیات در این باره به خبرنگار ما گفت: تولید برق از طریق انرژی خورشیدی جزء تکنولوژی های جدید و بسیار پرهزینه است.

او افزود: بنابراین امکان تولید برق از منبع یادشده درحال حاضر وجود ندارد اما شرکت توزیع برق البرز تمام توان خود را به کار گرفته است تا لامپ های روشنایی معابر این استان را با لامپ های کم مصرف ال ای دی عوض کند.

بیات با اشاره به این که البته استخراج رمز ارزها هم فشار زیادی به شبکه برق وارد می‌کند، گفت: برای تامین برق استان، از ۲۱ دی ماه استخراج با مجوز رمز ارز در استان متوقف شده چون رمز ارزها فشار مصرفی ۲۰ هزار کیلووات به شبکه وارد می‌کردند.

او افزود: در کنار این، طی چند روز گذشته چند مورد استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز در استان شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.