بنیان گذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو:

تولید موتور سه استوانه با کمک مهندسان داخل صورت گرفت

میرسلیم گفت: تولید موتور ۳ استوانه ملی با همت مهندسان ایرانی انجام گرفته، اما نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرسلیم بنیان گذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو و طراح موتور ۳ استوانه ملی گفت: در سال ۱۳۸۰، تصمیم گرفتیم خودرو ملی را مجهز به موتور ملی کنیم. چرا که اگر قرار است خودرو ملی داشته باشیم، باید موتور ملی داشته باشیم.

او گفت: کار تولید یک خودرو ملی اینگونه نیست که یک شبه به آن برسیم و نیاز به تلاش چندگانه دارد و چند سال برای رسیدن به این خواسته تلاش کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید


میرسلیم افزود: در سال ۹۶، تحریم‌ها صورت گرفت و باعث اختلال در کارمان شد، اما امروز به این موفقیت دست یافته‌ایم بدون اینکه به خارج از کشور نیازی داشته باشیم.

بنیان گذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو گفت: موتور سه استوانه در بازار نداشته‌ایم و نمونه این موتور در داخل کشور وجود نداشت. این موتور اکنون نمونه آزمایشی است و تماما به کمک مهندسان داخلی ساخته شده است.

او گفت: این کاری که با همت مهندسان انجام گرفته اکنون به ثمر نشسته، اما نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارد، این موتور با تولید انبوه تحولی عظیم در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

میرسلیم گفت: اهم ویژگی‌های این موتور، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط زیست، استفاده بهینه از زیر ساخت سوخت پاک، کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای و جلوگیری از اثرات مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی است.

هیچ‌کس مخالف داخلی سازی نیست، قیمت‌ها مشخص شود

در ادامه کلانتری معاون رئیس جمهور در مراسم رونمایی از پیشرانه موتور سه استوانه ملی گفت: امروز روز هوا پاک است، ۱۰۷ روز تا امروز هوای ناسالم داشتیم که ۴ روز آن به دلیل مسایل طبیعی و بیش از ۱۰۰ روز انسان ساخت بوده است.

او گفت: اصل ۵۵ قانون اساسی، اشاره مستقیم به حفظ محیط زیست و حقوق شهروندی مردم کرده است. هیچ‌کس مخالف داخلی سازی نیست، اما قیمت‌ها هم باید مشخص شود، از ۱۰۷ روز هوای ناسالم، اکنون ۸ کلان شهر کشور با هوای ناسالم رو به رو هستند.

کلانتری افزود: در ۶ ماه دوم سال ریزگرد‌ها را داشتیم، ۲ روز گذشته نسب به ۲ سال گذشته آلوده‌ترین روزها بوده است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: باید بین خودرو سازان رقابت ایجاد کرد، اینکه می‌آیند خودرو را پیش فروش می‌کنند، طبیعی است که مردم برای آن هجوم آورند، اکنون اگر یک سپر خودرو را پیش فروش کنند همه مردم برای خرید آن اقدام می‌کنند، اما در این بین باید به قیمت‌ها هم توجه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار