عمویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

حضور ظریف برای پاسخگویی به ۱۲ سوال نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان،  با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ۱۲ سوال نمایندگان از وزیر امور خارجه طرح شد. موضوعات سوالات شامل موضوعاتی مانند واکنش وزارت امور خارجه به سیاست‌های ترکیه در منطقه قفقاز و سدسازی‌های این کشور، مناقشه قره باغ، پیگیری‌های حقوقی مرتبط با ترور شهید سلیمانی، اقدامات صورت گرفته در مورد ترور شهید فخری زاده، اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت دیپلماسی اقتصادی در کشور‌های همسایه از جمله عراق و سوریه، آخرین وضعیت افتتاح کنسولگری کشورمان در حلب و لاذقیه و پیگیری وضعیت لنج‌های بنادر آبادان، اروندکنار و خرمشهر در تجارت با کویت بود.

عمویی بیان کرد: در پی پاسخ‌های وزیر امور خارجه، ۲ نفر از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر خارجه قانع شدند. نمایندگان طراح سوال از پاسخ ۵ سوال قانع نشدند و بر ارسال سوال به صحن علنی تاکید کردند. ۵ نفر از نمایندگان هم اعلام نظرشان در پاسخ‌های شنیده شده را منوط به بررسی تکمیلی کردند که در هفته‌های آتی پاسخ خود را به کمیسیون امنیت ملی اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار