رئیس فدراسیون تیر و کمان:

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به تعهدات خود عمل کردند

غلامرضا شعبانی بهار درحاشیه برگزاری اردو‌های تیم ملی تیر و کمان توضیحاتی بیان کرد.

غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیر و کمان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری اردو‌های تیر و کمان در ۲ رشته ریکرو و کامپوند اظهار داشت: اردوی تدارکاتی تیم‌های ملی کامپوند و ریکرو با ظرفیت کامل برگزار می‌شود؛ هدف ما این است که این اردو‌ها را تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دهیم و اردیبهشت ماه در اولین مسابقه کاپ آسیایی که در تایلند برگزار خواهد شد شرکت می‌کنیم. این یک مسابقه تدارکاتی بین المللی محسوب می‌شود.

بعد از مسابقات آسیایی تایلند، مسابقات جهانی چین را در پیش داریم

شعبانی در ادامه گفت: بلافاصله بعد از مسابقات کاپ آسیایی تایلند، بازیکنان برای مسابقات کاپ جهانی عازم چین خواهند شد که دومین مسابقه تدارکاتی ما محسوب می‌شود که به احتمال زیاد بازیکنان رشته ریکرو در آنجا شرکت خواهند کرد و بعد از یک ماه انشاالله در تاریخ ۲۸ خرداد، مسابقات کسب سهمیه المپیک را در پیش داریم که در فرانسه برگزار خواهد شد.

او در همین زمینه گفت: این مسابقات برای ما حیاتی است، زیرا در این مسابقات امکان کسب سهمیه تیمی برای آقایان، تیمی و انفرادی برای خانم‌ها داریم که اگر اتفاق خوبی بیفتد، تیم المپیکی تیر و کمان ایران آماده مسابقات المپیک خواهد شد.

شرایط بازیکنان پارالمپیک خوب است

شعبانی درباره شرایط بازیکنان پارالمپیک تیر و کمان ایران گفت: بازیکنان پارالمپیک ایران هم در اردو حضور دارند، هفته آینده هم در اردوی کیش حضور خواهند داشت، خانم زهرا نعمتی هم با بازیکان المپیکی ما در این اردو تمرین می‌کند و خوشبختانه ما ۶ سهمیه پارالمپیکی داریم که برنامه‌های تدارکاتی خود را تا شروع رقابت‌های پارالمپیک توکیو ادامه خواهند داد.

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به تعهدات خود عمل کردند

او در مورد حمیات مسئولان ورزشی کشور گفت: علی رغم اینکه شرایط اقتصادی کل دنیا متاثر از جریان کرونا است، خوشبختانه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در بخش‌های مختلف از جمله عمرانی و زیر ساخت با تیم ملی تیر و کمان ایران همراهی خوبی دارد و تعهداتی که در حوزه مالی داشتند را به خوبی اجرا می‌کنند، اما هزینه‌ها بالا است؛ از طرفی به دلیل این که اعزام برون مرزی نداریم، خیلی مشکل مالی وجود ندارد و انشاالله در دهه فجر، خوابگاه ورزشکاران را افتتاح خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون تیر و کمان درباره تعدا ورزشکاران اعزامی به مسابقات المپیک توکیو افزود: تا الان میلاد وزیری برای المپیک در رشته تیر و کمان کسب سهمیه کرده، و در پارالمپیک، ۶ نفر کسب سهمیه کرده اند، اما در دهه سوم خرداد ماه، که آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه المپیک در فرانسه است، بازیکنان در ۲ رده خانم‌ها و آقایان در رشته ریکرو شرکت خواهند کرد.

شعبانی بهار گفت: از رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی و دیده شدن ورزشکاران تشکر می‌کنم، چرا که این کار می‌تواند انگیزه‌های مضاعفی را برای ورزشکاران ما ایجاد کند و انشاالله خبر‌های خوبی را در رشته تیر و کمان در المپیک و بعد از المپیک داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار