خبرنگاران باید با رعایت اصول حرفه‌ای مطالبات برحق مردم مناطق مختلف استان را منعکس کنند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مناطق مختلف این استان از طریق رسانه ملی را عاملی تاثیرگذار بر توسعه پایدار این مناطق دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان  وظیفه خبرنگاران در مناطق مختلف استان زنجان را مهم توصیف کرد و گفت: رسانه حلقه واسط بین مردم و مسئولان است و خبرنگاران باید با رعایت اصول حرفه‌ای مطالبات برحق مردمی را از مبادی ذیربط منعکس و پیگیری کنند.

او تشخیص درست ذائقه مردم و امیدآفرینی در جامعه را از ضروریات کار رسانه‌ای بیان کرد و افزود: ایجاد امید و نشاط در ارکان جامعه وظیفه حساس و خطیر رسانه ملی است و باید جهت دهی اخبار در راستای امیدآفرینی و افزایش انگیزه‌های تلاش و خدمت باشد.

لطیفی بیان خدمات نظام اسلامی را در کنار انعکاس مشکلات مردمی، وظیفه توأم رسانه ملی بیان کرد و گفت: مهمترین وظیفه خبرنگاران در حال حاضر، تبیین خدمات نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف با هدف امیدآفرینی در کنار بیان صحیح و نقادانه مشکلات به منظور ارائه راهکار و رفع این موانع توسط مسئولین است.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان توجه بیش از پیش به شهرستان‌ها را از اولویت‌های اصلی صدا و سیما عنوان کرد و وظیفه خبرنگاران شهرستان‌ها را در انجام این مأموریت خطیر، مهم و تأثیرگذار دانست.

رئیس رسانه استانی تولید گزارش‌های فاخر خبری را در توسعه مناطق کمتر شناخته شده حائز اهمیت برشمرد و گفت: اگر جاذبه‌های گردشگری، سیاحتی و زیارتی، همچنین توانمندی‌های بالقوه شهرستان‌ها از طریق قاب دوربین خبری به صورت حرفه‌ای و با عقبه پژوهشی پخش شود، جذب سرمایه از طرق مختلف چهره این مناطق را دگرگون خواهد کرد.

لطیفی با یادآوری فرصت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: استقلال عمل، بی طرفی، رعایت انصاف و الگو قراردادن سیاست‌های راهبردی نظام اسلامی در انتخاب اصلح، نقشه راه خبرنگاران و گزارشگران رسانه ملی است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.