بازرسی بیش از یک هزار ترازوی سبک واحد‌های صنفی اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازرسی و آزمون تعداد ۱ هزار و ۲۹۴ ترازوی سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی طی ۹ ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش اطمینان از صحت عملکرد آن‌ها و جلوگیری از کم فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است، گفت: در راستای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بخشی از خدمات دولت به بخش خصوصی در ۹ ماهه امسال با همکاری آزمایشگاه همکار تائید صلاحیت شده اداره کل بیش از هزار و ۲۹۴ وسیله توزین و سنجش واحد‌های صنفی استان اردبیل بازرسی و صحت عملکرد آن‌ها بررسی شده است.

او ادامه داد: پلمب گذاری وسایل سنجش و توزین سبک مانند سال‌های گذشته در استان انجام می‌شود که در همین مدت تعداد ۱۵۵ مورد پلمب گذاری انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: پلمب گذاری در سه حیطه برای ترازو‌های تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و ترازو‌های وارداتی در مبادی ورودی گمرکات و نیز ترازو‌های مورد استفاده در اصناف که در آزمون دوره ای، صحت عملکرد آن ها، تایید شده است و دارای برچسب صحت عملکرد می‌باشند انجام می‌شود.

علایی گفت: هدف از پلمپ گذاری شناسایی و علامت گذاری ترازوها، از ترازو‌های غیر قانونی با یک شناسه ملی ۱۰ رقمی می‌باشد.

او تصریح کرد: هنگام خرید برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش، به وجود برچسب صحت عملکرد استاندارد که توسط آزمایشگاه‌های همکار بر روی ترازو‌ها نصب می‌شوند، توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.