خوانساری مطرح کرد؛

استفاده از تجربیات جهان برای گسترش تجارت با اوراسیا

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: در خصوص گسترش تجارت با اوراسیا باید از تجربیات دیگر کشور‌ها و اتحادیه‌ها استفاده کنیم.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در مراسم نشست دیپلماسی اقتصادی ایران و اوراسیا اظهار کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن اخیر در مقایسه با دهه‌ها و قرن‌های گذشته قابل قیاس نیست و این امر روز به روز در حال گسترش است.

او افزود: این حجم از پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا تمام مردم در سراسر جهان از جزییات رویداد‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد با خبر باشند و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: این موضوع پیشرفت علم در بخش اقتصاد نیز قابل اهمیت است و باعث شده تا اقتصاد روز به روز جهانی‌تر شود و امنیت اقتصادی نیز در جهان بر قرار شود.

خوانساری ادامه داد: در اتحادیه اوراسیا باید از تجربیات دیگر کشور‌ها و دیگر اتحادیه‌های اقتصادی تجربه کسب کنیم تا هیچ عاملی نتواند بر تضعیف این مهم تاثیر گذار باشد.

او افزود: همان گونه که اتحادیه اروپا به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتحادیه در سراسر دنیا با تجربیات مختلف در دهه‌های متوالی توانسته پا برجا بماند و روز به روز گسترش یابد.


بیشتر بخوانید


رییس اتاق بازرگانی تهران ابراز کرد: جهانی شدن اقتصاد و تجارت برای مردم کشور‌ها نیز می‌تواند از اهمیت برخوردار باشد بدین ترتیب که در این صورت فعالان اقتصادی کشور‌ها وارد بازار رقابتی در سطح بین‌الملل می‌شوند.

 خوانساری گفت: ۳۶۶ میلیارد دلار واردات و ۵۴۹ میلیارد دلار صادرات حجم کل تجارتی است که در اتحادیه کشور‌های اوراسیا صورت می‌گیرد.

او اظهار کرد: تمامی کشور‌های اوراسیا با حداقل یک کشور از این عضو هم مرز هستند و این موضوع می‌تواند در زمینه حمل و نقل زمینی و ترانزیتی بسیار موثر واقع شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: در زمینه استاندارد‌ها و قرنطینه‌ها می‌تواند توافق‌های زیادی صورت بگیرد تا در نتیجه سبب گسترش تجارت شود.

خوانساری افزود: در تجارت با اوراسیا پیشنهاد می‌شود که برای تبادلات تجاری از یک ارز غیر از دلار استفاده شود تا ضمن خودکفایی و تقویت ارز‌های عضو اتحادیه، رقیبی نیز برای دلار وجود داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: هر کشور عضو اوراسیا ممکن است پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف کسب کند که در زمینه گسترش صادرات موثر باشد، اشتراک این پیشرفت‌ها و دستاورد‌ها می‌تواند یک دستور العمل و اقدام موفقیت آمیز برای اهداف این اتحادیه باشد.

خوانساری گفت: اهداف فعالیت‌های اتحادیه اوراسیا به تجارت و اقتصاد ختم نمی‌شود و ایجاد صلح و آرامش در منطقه‌ و کشور‌ها از اهداف آن‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار