مستمری بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان برای سال ۱۴۰۰ مشخص شد

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان گفت: بالاترین سطح درآمدی برای بیمه شدگان این صندوق در سال آینده یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

علی اخوان معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ به صورت اختصاصی برای کشاورزان و روستاییان تشکیل شده است.

اخوان که برای ارایه گزارشی از این صندوق به آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان به یزد سفر کرده است، افزود: افرادی که عضو این صندوق می‌شوند با پرداخت حق بیمه مختصری که دو برابر سهم فرد را دولت پرداخت می‌کند، پس از طی زمان قانونی از مزایای مستمری بگیری و بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

او ادامه داد: اگر بیمه شده فوت کند یا از کار افتاده شود، مزایای بیمه به بازماندگان بیمه شده تعلق می‌گیرد.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تصریح کرد: هشت سطح درآمدی برای این صندوق در نظر گرفته شده است که متقاضی یک سطح را انتخاب می‌کند. سپس بر اساس همان مبنا، حق بیمه را پرداخت و از مزایای مستمری و بازنشستگی برخوردار می‌شود.

او افزود: برای سال ۱۴۰۰ سطح هشت درآمدی در صندوق روستاییان یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده که اگر فردی ۳۰ سال حق بیمه را پرداخت کرده باشد، از این مستمری برخوردار می‌شود. اگر هم سنوات پرداخت بیمه کمتر باشد، با یک ضریبی به تناسب پرداخت حق بیمه این مستمری کمتر می‌شود.

علی اخوان ابراز کرد: در استان یزد حدود ۲۴ هزار نفر عضو صندوق بیمه روستایی هستند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر به صورت دائم بیمه پردازی می‌کنند. ۳۷۰۰ نفر نیز ازمزایای مستمری بازنشستگی برخوردار شده اند.

او ادامه داد: در کل کشور حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفرعضو صندوق بیمه روستاییان شده اند که از بین آن‌ها ۱۲۰ هزار نفر مستمری بگیر و یک ملیون و دویست هزار نفر به صورت فعال مشغول بیمه پردازی هستند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعزد
۰۰:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آیا راهی وجود دارد حق بیمه دوبرابر ی دولت را شخص پرداخت نماید تاحقوق بیشتر ذیافت نماید
آخرین اخبار