نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه :

استقلال جمهوری اسلامی را مرهون ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه هستیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنی ابرقدرت‌ها با جمهوری اسلامی در اصل با اسلام است که امام (ره) پس از سال‌ها در جهان آن را حیات دوباره داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  آیت الله «مصطفی علما» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هم و غم امروزه ابرقدرت‌ها را مکتب اسلام دانست که امام راحل (ره) آن را دوباره در دنیا مطرح کرد.

او اضافه کرد: ناراحتی ابرقدرت‌ها از جمهوری اسلامی مربوط به مسایل هسته‌ای و موشکی نیست بلکه آن‌ها در باطن با اسلام مشکل دارند که جمهوری اسلامی و امام راحل (ره) آن را زنده کرد و روح تازه‌ای به آن بخشید.

خطیب نماز جمعه شهر کرمانشاه با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال گفت: درست است مشکلاتی داریم که باید حل شود، اما مهم زنده شدن دوباره اسلام است.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت فاطمه (س) در ۲۰ جمال الثانی و همچنین ولادت امام خمینی (ره) گفت: امام پرورش یافته دامن و مکتب ائمه اطهار و حضرت زهرا (س) بود که در ۸۰ سالگی توانست حکومت اسلامی تشکیل دهد و در مقابل ابرقدرت‌ها بایستد.

وی در ادامه با تبریک روز زن و مادر به مناسبت ولادت حضرت صدیقه کبری (س) گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت و رشادت جوانان این مملکت در طول هشت دفاع مقدس و همچنین ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل ابرقدرت‌ها مرهون پرورش مادران و زنان است.

نمیانده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه همچنین به استقلال جمهوری اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: همه کشور‌های دنیا به غیر از جمهوری اسلامی اسیر ابرقدرت‌ها هستند و این استقلال و سرافرازی مرهون ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه هستیم.

آیت الله علما اظهار داشت: حکومت ولایت فقیه، حکومت یک کارشناس امور دینی است و برهمین اساس این حکومت بر مبنای ارزش‌های اسلامی، استقلال و آزادگی خود را در بین همه کشور‌ها حفظ کرده است.

برنامه‌های دهه فجر متفاوت برگزار می‌شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه نیز قبل از خطبه‌های نماز جمعه به تشریح برنامه‌های دهه فجر امسال پرداخت و گفت: به دلیل رعایت دستورهای بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برنامه‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است، اما با قدرت و کیفیت بهتری برگزار می‌شود.

عباس سروری با اشاره به سالروز ورود حضرت امام (ره) در ۱۲ بهمن سال ۵۷ گفت: در این روز رژه موتورسوران نیرو‌های مسلح از میدان فرودگاه تا مزار شهدای کرمانشاه خواهیم داشت، همچنین در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه زمان ورود امام (ره) به وطن آیین نمادین زنگ انقلاب در مدارس و مراسم گلباران، عطر افشانی و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم در مزار شهدای کرمانشاه برگزار می‌شود.

او همچنین از برگزاری برنامه‌های متنوعی در سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و حضرت امام خمینی (ره) در ۱۵ بهمن خبر داد و گفت: در روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه هم در تمام مزار شهدای استان مراسم گلباران و عطرافشانی با حضور مسوولان و اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

سروری در خصوص برنامه‌های مربوط به روز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی ۲۲ بهمن نیز گفت: در شب ۲۱ بهمن برنامه‌های متنوع و ویژه از جمله نورافشانی در سراسر شهر‌های استان و بانگ الله اکبر در پشت بام و مساجد برپا می‌شود و برنامه‌های مربوط به راهپیمایی و روز ۲۲ بهمن متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.
انتهای پیام/ز

برچسب ها: دهه فجر ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.