در دهه فجر صورت می گیرد؛

بهره برداری از هزار و ۴۹۰ پروژه در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در دهه فجر امسال هزار و ۴۹۰ پروژه با هزینه ای بیش از هشت هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در دهه فجر امسال یک هزار و ۴۹۰ پروژه با هزینه بالغ بر هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری می رسد.

او افزود: از این تعداد ۴۰ پروژه اقتصادی و هزار و ۴۵۰ پروژه عمرانی و زیرساختی است؛ این پروژه‌ها در ۱۴ محور اصلی از جمله صنعت، ارتباطات و مخابرات، توسعه و عمران شهری و روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی، آب و فاضلاب، مسکن، گازرسانی، زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی و حمل و نقل و انرژی اجرا شده‌اند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در بخش صنعت ۴۰ پروژه، عمران شهری ۲۴۷ پروژه، کشاورزی و منابع طبیعی ۲۱۸، آب و فاضلاب ۴۲ پروژه، همچنین هزار و ۴۹۱ مسکن مهر و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی، در بخش روستایی ۲۵۷ پروژه، بهداشت و درمان ۷۱، آموزشی ۹۴ و گازرسانی ۱۹ پروژه افتتاح می‌شود. همچنین در بخش ارتباطات و مخابرات یک طرح با زیرمجموعه‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

میرجعفریان بیان کرد: این آمار امید بخش است زیرا با وجود محدودیت‌های اقتصادی و مالی کشور و تحریم‌های ظالمانه با تلاش دستگاه‌های اجرایی توانسته ایم این طرح‌ها را به بهره برداری برسانیم.
 

بیشتر بخوانید


او با مقایسه وضعیت کنونی خراسان رضوی با پیش از انقلاب تصریح کرد: در زمان طاغوت در این استان بزرگراه نداشتیم و اکنون هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده است. هزار و ۲۰۰ کیلومتر دیگر هم در دست اقدام یا برنامه ریزی است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در این مدت همچنین راه‌های اصلی استان از ۵۳۰ کیلومتر به هزار و ۲۹۰ کیلومتر و تعداد بیمارستان‌ها از چهار مرکز به ۶۰ بیمارستان رسیده است.

میرجعفریان اظهار کرد: مراکز بهداشت شهری و روستایی هم از صفر به ترتیب به ۱۸۹ و ۲۲۸ مرکز و زیرساخت آموزشی استاندارد هم از صفر به سه هزار و ۷۸۹ مرکز روستایی و ۲ هزار و ۳۷۵ مرکز شهری رسیده است. همچنین تعداد سالن های ورزشی از ۱۸ به ۳۱۰ و تعداد استخر‌ها نیز از ۲ به ۲۱ و تعداد زمین ورزشی هم از هفت به ۳۷۱ مورد افزایش یافته است.

او در خصوص مشکل آب آشامیدنی در برخی روستا‌های استان هم افزود: ۳۵۰ روستای استان تنش آبی دارند و در۲۳۰ روستا آب رسانی سیار انجام می‌شود. در توافقی که با وزارت نیرو و راه و شهرسازی انجام شده است هشت هزار میلیارد ریال به بخش آب و راه اختصاص یافته که از این مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای آب رسانی است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای شهر جدید بینالود هم با استفاده از یک قنات در این منطقه در یک برنامه کوتاه و میان مدت وضعیت آب بهتر می‌شود و در برنامه بلند مدت هم انتقال آب در دستور کار قرار دارد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.