عطایی‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تئاتر همچون بازی دومینو می‌ماند

کارگردان تئاتر گفت: تئاتر همچون بازی دومینو می‌ماند و در صورت حمایت نشدن مسئولان، سالن‌های آن بسته خواهد شد.

هادی عطایی فر نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره معضلات و فعالیت هنری جدید خود، گفت: نمایش «فریاد خاموش» به نویسندگی محمد رضا عطایی فر را کارگردانی خواهم کرد که محسن سالاری، پیمان محسنی، محمد رضا عطایی و سارا ذکریا نژاد در این نمایش حضور دارند. کمااینکه با توجه به شرایط پیش آمده، اجرا‌های نمایش به تعویق افتاد.

وی افزود: با توجه به اعلام تعطیلی مراکز هنری بعضی از سالن‌های نمایش تعطیل و ورشکسته شدند. همچنین تعداد تماشاخانه‌ها روز به روز کمتر می‌شوند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنر‌های نمایشی باید بیشتر از سالن‌های خصوصی حمایت کنند. بزرگترین صدمه‌ای که خانواده تئاتر در این یک سال دید عدم حمایت این وزارتخانه بود. زیرا مراکز دیگر از جمله سالن‌های ورزشی و مراکز خرید، آرایشگاه‌ها باز بود، ولی متاسفانه سالن‌های نمایش را خطرناک تشخیص دادند.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: تئاتر همچون بازی دومینو می‌ماند. اگر حمایت مسئولان نباشد؛ سالن‌ها بسته خواهد شد. در نتیجه هیچ یک از عوامل تئاتر رغبتی برای ادامه نخواهند داشت. همچنین گروه‌های زیادی نمی‌توانند اجرا داشته باشند، چون جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود و مجموعه تئاتر شهر و سالن‌های دیگر باید میزبان این اتفاق باشند.

وی در پایان گفت: امیدوارم ویروس کرونا، آزمونی برای مسئولان ما باشد تا آمادگی هر بحرانی را داشته باشند و مدیریت کنند و این مدیریت به بستن سالن‌ها منجر نشود. 

انهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار