سنددار شدن ۸۰ درصد از موقوفات کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت:در حال حاضر ۸۰ درصد موقوفات استان کردستان دارای سند مالکیت هستند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اهمیت سند مالکیت برای جلوگیری از موقوفه‌خواری و تجاوز و دست‌درازی به اموال موقوفه گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک ۲۰۵ جلد سند مالکیت برای موقوفات ا ستان اخذ شده است.

او افزود: علاوه بر اخذ سند مالکیت برای این تعداد موقوفه، ۲۴۶ سند دفترچه‌ای موقوفات نیز به اسناد تکبرگ تبدیل شده است.

حجت الاسلام کاروند بیان کرد:اخذ اسناد مالکیت از ضروری‌ترین اقدامات اوقاف در راستای تثبیت مالکیت موقوفات است و در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در مجموع در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد ۹۵۲ سند مالکیت موقوفات در استان اخذ و تبدیل به تک‌برگ شده‌اند که این مهم نقش بسزایی در جلوگیری از موقوفه‌خواری و تجاوز سواستفاده گران از اراضی موقوفه دارد.

او بیان کرد: همچنین بیش از ۵۰۰ پلاک وقفی استان در لایه وقفی سامانه کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمایی شده است.

حجت‌الاسلام کاروند همچنین با اشاره به ثبت ۲۱وقف جدید در سال جاری در استان، گفت: شهرستان‌های بیجار و سقز هرکدام با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های امسال را به ثبت رسانده‌اند و در شهرستان‌های سنندج و مریوان سه وقف و شهرستان بانه نیز یک وقف جدید ثبت شده است.

اوبا بیان اینکه نیات وقف‌های جدید این استان امورخیریه، نیات مذهبی و مساجد بوده است، افزود: در حال حاضر در استان نیاز ضروری به ثبت وقف‌هایی با نیات درمانی، امور خیریه، علمی و کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.