در دوران شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد از خیاطان زنانه شهرستان شهرکرد به تولید انواع ماسک روی آوردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پروین کمالی رئیس اتحادیه خیاطان زنانه شهرستان شهرکرد گفت: به‌علت  بروز اشکال در سامانه ثبت‌نام تسهیلات ویژه کرونا، تعدادی از فعالان صنف خیاطان زنانه در شهرستان شهرکرد موفق به دریافت وام‌های ۶۰ و ۱۲۰ میلیون ریالی نشده‌اند.

او تأکید کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا ۶۷۰ نفر در ۱۵۰ تولیدی، ۳۵۰ خیاطی و ۶۰ مزون شهرستان شهرکرد فعالیت داشتند که این میزان اکنون با کاهش چشم‌گیری مواجه شده است.


بیشتر بخوانید


کمالی افزود: در این مدت، افزایش چشمگیر و گرانی مواد اولیه و تجهیزات باعث بالارفتن هزینه‌های تولید و کاهش فروش تولیدات شد و بخشی از تولیدی‌های زیرمجموعه اتحادیه خیاطان زنانه شهرستان شهرکرد به تک‌دوزی روی آورده‌اند.

او اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی متخصص از مشکلات فعالان این حوزه است و در این راستا اتحادیه خیاطان زنانه و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری نیازمند اجرای تفاهم‌نامه همکاری برای آموزش علمی و عملی هنرجویان و بهره‌مندی از توان آنان هستند.

کمالی ادامه داد: هم اکنون به‌علت نوسانات اقتصادی در کشور، قیمت یک دستگاه چرخ خیاطی ساده و معمولی از ۵۰ به ۱۳۰ تا ۱۸۰ میلیون ریال و نرخ نخ و پارچه تا هفت برابر افزایش یافته است.

او گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد فعالان زیرمجموعه اتحادیه خیاطان زنانه شهرستان شهرکرد به تولید انواع ماسک روی آوردند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار