چگونه مراقب کودکان در فضای مجازی باشیم؟

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: کودکان با ورود به سرزمین ناشناخته فضای مجازی گم یا گرفتار دام‌های خطرناکی می‌شوند که این روز‌ها باید بیشتر مراقب فرزندان باشیم.

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: کودکان با ورود به سرزمین ناشناخته فضای مجازی گم یا گرفتار دام‌های خطرناکی می‌شوند که رها شدن از آن‌ها به راحتی ممکن نیست، براین اساس والدین باید دست در دست فرزندان خود نهاده و این سرزمین ناشناخته را با یکدیگر و با امنیت خاطر عبور کنند.

توحیدی افزود: این روز‌ها کودکان برای سرگرمی و آموزش از اینترنت استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود در معرض خطر آزار و اذیت آنلاین و کلاهبرداری قرار بگیرند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: مشخص کردن زمان برای استفاده از اینترنت، تشویق و انجام فعالیت‌های بدون نیاز به اینترنت، استفاده از نرم افزار‌های کنترل فضای مجازی و آنتی ویروس، پوشاندن دوربین جلویی تبلت یا لپ تاپ زمان عدم استفاده، از راه‌های کنترل کردن کودکان در فضای مجازی است.


بیشتر بخوانید


او اذعان کرد: همچنین به کودکان خود یاد دهید از اسم کامل و تصویر خود در اینترنت استفاده نکنند و اطلاعات شخصی خود را خصوصی نگه دارند.

خانواده‌ها برنامه و بازی‌های ناشناس را دانلود و نصب نکنند (برنامه‌های نصب شده روی گوشی یا لپ تاپ را بررسی کنند).

صحبت نکردن با غریبه‌ها از توصیه‌های همیشگی والدین است این اصل در فضای مجازی نیز صادق است، بر این اساس به گفته کارشناسان پلیس فتا چنانچه از فرستنده پیام شناختی ندارید، کنجکاوی را کنار بگذاردی و پیام را حدف کنید، این دست پیام‌ها نه تنها ممکن است بر هم زنند آرامش خانواده باشد بلکه در مواقعی حامل بد افزار و ویروس است.

با توصیه پلیس فتا و کارشناسان حوزه فضای مجازی به این نکته پی می‌بریم که فعالیت بی‌حد و مرز و بدون کنترل فرزندان در فضای مجازی یک تهدید و آسیب جدی است و والدین برای پیشگیری از هر اتفاقی در فضای مجازی نقش کلیدی به عهده دارند.

انتهای پیام / س.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.