مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کرد؛

توسعه منطقه مکران یک اقدام راهبردی است

محمدی گفت: توسعه منطقه مکران یک اقدام راهبردی است و توسعه پتروشیمی در این منطقه می‌تواند در قالب ایجاد "هاب" امکان پذیر باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی،معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی در منطقه مکران بر اهمیت این منطقه در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران و تکمیل زنجیره ارزش تا صنایع پایین دستی تاکید کرد.

او پس از بازدید میدانی از طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در منطقه مکران که شامل طرح‌های بدر شرق، سینا و تاسیسات زیرساختی در حال احداث در منطقه مکران بود، با برگزاری جلسه‌ای با مدیران هلدینگ‌های شستان و انرژی پاسارگاد و نیز مدیران عامل طرح‌های در دست اجرای این منطقه، آخرین وضعیت پیشرفت و نیز برنامه‌های این شرکت‌ها را برای توسعه صنعت پتروشیمی بررسی کرد.

محمدی در این جلسه اظهار کرد: توسعه منطقه مکران یک اقدام راهبردی، با اهمیت و مورد تاکید مقام معظم رهبری و همه دولت‌ها بوده است. با اجرای طرح‌های زیر ساختی و با توجه به موقعیت راهبردی منطقه، توسعه پتروشیمی در این منطقه می‌تواند در قالب ایجاد "هاب" امکان پذیر باشد.


بیشتر بخوانید


او افزود: توسعه طرح‌های موجود در حد تولید متانول کمکی به رونق و اشتغال این منطقه نخواهد کرد و با توجه به ماهیت طرح‌های تعریف شده لازم است با رفع موانع موجود که مهمترین آن دانش فنی است، توسعه طرح‌ها تا تکمیل زنجیره و ایجاد صنایع پایین دستی ادامه پیدا کند.

محمدی در پایان تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جهت تسهیل در روند اجرای طرح‌های منطقه مکران، آماده همکاری در زمینه‌های مختلف و نیز تسریع در روند رفع موانع و مشکلات را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار