تحقق توسعه همه جانبه، با جذب سرمایه‌های مردمی و افزایش قدرت ریسک پذیر

استاندار خراسان جنوبی، توسعه همه جانبه استان را در گرو جذب سرمایه‌های مردمی، ترویج تفکر توسعه‌ای و افزایش قدرت ریسک پذیری در سرمایه گذاری مردم عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استانداری خراسان جنوبی در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گفت: بانک ها تحقق توسعه همه جانبه، با جذب سرمایه‌های مردمی و افزایش قدرت ریسک پذیر باید بر اساس دولت محلی، برای جذب منابع و در خصوص صرفه و صلاح منطقه، به نیابت از مردم اقدام کنند، زیرا هنوز ممکن است در برخی از مردم تفکر توسعه‌ای شکل نگرفته باشد.

او افزود: در کنار ترویج تفکر توسعه ای، قدرت ریسک پذیری در سرمایه گذاری برای تولید نیز باید در مردم افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی ، امانت داری را از شاخصه‌های اصلی بانک‌ها برشمرد و گفت: امروزه منابع در اختیار بانک‌ها نه تنها در بنگاه‌های تولیدی، بلکه در بخش‌های کشاورزی، مسکن، آب، برق، گاز و... هزینه می‌شود که نقش بسزایی در توسعه هر منطقه دارد.


بیشتر بخوانید


ملانوری به پر رونق بودن سیستم بانکی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: توسعه زمانی محقق می‌شود که سرمایه‌های بانکی در مسیر تولید قرار گیرند.

او با اشاره به شکل گیری ستاد خاوران در استان گفت: هدف ما از راه اندازی این ستاد، بهره گیری از سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار استان است.

استاندار خراسان جنوبی به قابلیت‌های متنوع استان در بحث سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی از استعداد‌های سرشاری در بخش‌های مرز، کشاورزی، گردشگری، معادن و... برخوردار است.

ملانوری از کسب رتبه برتر خراسان جنوبی در کشور در اعطای تسهیلات بانکی به واحد‌های آسیب دیده از کرونا خبر داد و گفت: با هم افزایی بانک ها، در زمینه حمایت از واحد‌های آسیب دیده از کرونا، به درستی عمل شد، و نتیجه آن کسب رتبه برتر استان در کشور بود.

او از کمیسیون هماهنگی بانک‌ها خواست، در جلساتی جداگانه با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین دستگاه‌های نظارتی درخصوص طرح ها، چالش‌های پیش روی آن‌ها و... به بحث و تبادل نظر بپردازند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار