اخبار انتظامی ۱۴بهمن ماه کرمان؛

کشف ۱۸تن شیر خشک قاچاق/ توقیف تانکر سوخت غیرمجاز

بابسته اخبار انتظامی امروز ۱۴بهمن ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان: دربسته اخبار انتظامی امروز ۱۴بهمن ۹۹ می‌خوانیم: 

کشف ۱۸ تن شیر خشک قاچاق در نرماشیر

فرمانده انتظامی نرماشیر از کشف ۱۸ تن شیر خشک قاچاق در بازرسی از ۳ دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا زید آبادی گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام پایش تردد خودرویی محور"بم- نرماشیر" به یک دستگاه کامیون، یک دستگاه اتوبوس مسافر بری ویک دستگاه کامیونت مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی، ۱۸ تن و ۵۰۰ کیلو گرم شیر خشک فاقد هر گونه مجوز که از استان‌های مرکزی به سمت جنوب کشور و نهایتا به کشور‌های همسایه بارگیری شده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله شیر خشک ۴ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال برآورد شده، تصریح کرد: در این عملیات ۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کامیون با ۸۴ راس دام قاچاق متوقف شد

فرمانده انتظامی فاریاب از کشف ۸۴ راس دام قاچاق از یک دستگاه کامیون و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ یوسف سلیمانی گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی "فاریاب" حین گشت زنی در محور "ارزوئیه- فاریاب" به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از کامیون ۸۴ راس گوسفند قاچاق را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فاریاب با بیان اینکه کارشناسان ارزش این دام‌های قاچاق را ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: با تشکیل پرونده در این رابطه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: حفظ و تامین امنیت اقتصادی و برخورد با قاچاقچیان کالا یکی از اولویت‌های مهم پلیس است و قطعا با اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد شد.

توقیف تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

فرمانده انتظامی استان از توقیف تانکر حامل ۳۰ هزار لیترگازوئیل قاچاق و دستگیری یک متهم در عملیات پلیس شهرستان "ریگان" خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: با تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، ماموران پلیس آگاهی شهرستان "ریگان" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ریگان–ایرانشهر" به یک دستگاه تانکر سوخت رسان مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک و جعلی بودن بارنامه، در بازرسی از این تانکر ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی گفت: پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی با جدیت انجام ماموریت می‌کند و شهروندان نیز می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سامانه مها مهار کننده سارقان طلا

فرمانده انتظامی زرند گفت: استفاده از سامانه مها بهترین ابزار برای مهار کردن سارقان طلافروشی‌ها و سایر اماکن تجاری است.

سرهنگ محمود خداداد نژاد در نشست با روسای اتحادیه طلا فروشان و اداره صمت شهرستان زرند با هدف بهره گیری از سامانه مها برای پیشگیری از سرقت گفت: همکاری تنگاتنگ کلیه اصناف به ویژه صنف طلافروشان با پلیس و توجه به هشدار‌های انتظامی برای پیشگیری از وقوع هرگونه سرقت لازم و ضروری است.

او همچنین هوشیاری فروشندگان طلا و جوهرات را در شناسایی افراد مشکوک، اقدامی موثر در پیشگیری از وقوع سرقت دانست و افزود: فروشندگان در صورت مشکوک شدن و شناسایی چنین افرادی لازم است مراتب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرند گفت: پلیس تمامی سعی و تلاش خود را برای پیشگیری از وقوع سرقت به کار خواهد بست لیکن این اصناف هستند که باید موارد ایمنی و امنیتی را به درستی رعایت و با نیروی انتظامی همکاری کنند.

سرهنگ خداداد نژاد در پایان تصریح کرد: استفاده از سامانه مها بهترین ابزار برای مهار سارقان طلافروشی‌ها و سایر اماکن تجاری است و از کلیه اصناف می‌خواهیم تا با بهره گیری از این سامانه از وقوع سرقت‌ها جلو گیری کنند.

کشف ۴۸ تن چوب قاچاق در رودبار جنوب

فرمانده انتظامی رودبار جنوب از کشف ۴۸ تن چوب قاچاق، دستگیری ۲ قاچاقچی و توقیف ۲ دستگاه تریلر درعملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید محمودی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ شهر رودبار جنوب هنگام گشت زنی هدفمند در بولوار ورودی شهر به ۲ دستگاه تریلر مشکوک و برای بررسی بیشتر آنان را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک و بازرسی از هر ۲ تریلر ۴۸ تن چوب قاچاق از نوع "گز" که به قصد خروج از کشور از حوزه استحفاظی این شهرستان بارگیری شده بودند را کشف و ضمن توقیف خودرو‌ها در این رابطه ۲ نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را ۴۸۰ میلیون ریال برآورد کرده اند گفت:با تشکیل پرونده در این رابطه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف سوخت قاچاق توسط تکاوران قرارگاه ابوذر

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در عملیات تکاوران قرارگاه عملیاتی ابوذر خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق منابع ملی، تکاوران قرارگاه عملیاتی ابوذر در محور نرماشیر- ریگان به یک دستگاه تانکر حمل سوخت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ۲ متهم را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به تحویل متهمان و سوخت مکشوفه به مراجع قانونی گفت: پلیس با تلاش شبانه روزی با افرادی که قصد خارج کردن غیرمجاز منابع ملی را دارند، برخورد می‌کند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار