ارتقای جایگاه زنان در جامعه از دستاورد‌های انقلاب

استاندار آذربایجان شرقی یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی را ارتقای جایگاه زنان در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در آیین گرامیداشت روز زن در جمع بانوان شاغل در استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارتقای جایگاه واقعی زن مهمترین تحول و دستاورد انقلاب اسلامی برای بانوان است، گفت:با وجود همه تلاش‌ها جایگاه فعلی زنان در حوزه مسائل کلان مدیریتی و اجتماعی مطلوب نیست و باید بیشتر از گذشته در این زمینه تلاش کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی نقش بانوان را در جامعه نقشی اساسی و راهبردی خواند و گفت:در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را بانوان و دختران تشکیل می‌دهند که بدون شک در آینده اجتماعی سیاسی اقتصادی فرهنگی و آموزشی جامعه موثرخواهند بود.

او  با بیان اینکه فعالیت و حضور زنان در برخی مناصب مدیریتی، بهتر و موثرتر از حضور مردان است، گفت: برخی تناقض‌های موجود میان مسئولیت‌های خانوادگی و اجتماعی بانوان در بستر زمان حل خواهد شد.

او همچنین با تشکر از مدیریت خوب کرونا در کشور و استان آذربایجان شرقی گفت: همراهی بسیار خوب مردم در در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اصلی‌ترین عامل کاهش آمار تلفات کرونا است و امیدواریم که در روز‌های آتی هم این روند ادامه داشته باشد تا شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم.

صادق زاده مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان خبر داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.