انقلاب اسلامی حضور زنان در جامعه را پررنگ کرد

انقلاب زنان قبل انقلاب را به شیرزنانی تبدیل کرد که در عرصه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حماسه‌های سترگ پدید آوردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، انقلاب اسلامی ‌به رهبری امام ‌خمینی(ره) تحول اساسی و ژرف در وضعیت زنان جامعه ایران پدید آورد.

انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را بالا برد و  زنان قبل انقلاب به شیرزنانی تبدیل شدند که در عرصه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حماسه‌های سترگ پدید آوردند.

انقلاب اسلامی برخلاف رویه جاری قبل سیاست حفظ و تثبیت نهاد مقدس خانواده به شدت دنبال می‌کند تا جامعه‌ای سالم براساس سبک‌زندگی اسلامی برای مردم فراهم کند.

رضازاده معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت : زنان نقش موثر و مهمی در انسان سازی و تربیت فرزندان دارند.

او افزود : تربیت فرزندان امری مهم و طولانی است که نیاز به برنامه ریزی دارد تا بتوان فرزند را برای حضور در اجتماع آماده کرد

رضازاده با بیان اینکه فرزندی که ما تربیت میکنیم قرار است پدر یا مادر بعدی باشند ،  گقت : مهم است که مادران روی این مسائل فکر کند که قرار است چه انسانی را به جامعه تحویل دهد.


بیشتر بخوانید


چوبداری روانشناس گفت : ازنظر امام علی (ع) همه بانوان نقشی جهادی و کلیدی دارند و جهاد صرفا در پشت جبهه های جنگ نیست بلکه جهاد زن در اين است كه در برابر آزارى كه از شوهرش مى بيند و در برابر تعصب ها و حساسيت هاى او صبر پيشه كند.

مشرقی مقدم هنرمند و بازنشسته فرهنگی گفت : تنها مادر دانا می تواند فرزندی مناسب به جامعه تحویل دهد.

قبل از انقلاب به زن فقط به چشم یک عنصر زیبا و افسون گر نگاه میشد که تاب انجام هیچ کار مهمی را ندارد، اما بعد از انقلاب توان بانوان مسلمان ایرانی در عرصه‌های مختلف شکوفا شد.

انقلاب اسلامی باعث افزایش دامنه فعالیت‌های اجتماعی بانوان شد و نتیجه آن تحویل نخبه‌های فرهنگی ورزشی تحویل به جامعه بود.

زن یکتا موجودی است که میتواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان نه یک جامعه بلکه جوامع به استقلال و ارزش‌های والای انسانی کشیده شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.