آستین: پنتاگون اعزام نیرو به سراسر جهان را بازنگری می‌کند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون اعزام نیرو به سراسر جهان را با مشورت متحدانش بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد پنتاگون اعزام نیروهای ارتش آمریکا را به سراسر جهان بار دیگر مرور خواهد کرد.

آستین اواخر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: به دستور رئیس جمهور، پنتاگون بررسی وضعیت جهانی نیرو‌های نظامی را بررسی خواهد کرد.

او افزود که بررسی حضور نظامی آمریکا در خارج از این کشور با مشورت متحدان انجام می‌شود.

وال استریت ژورنال هفته گذشته گزارش داد که دولت بایدن ممکن است در تعداد نیرو‌های خود در افغانستان و عراق تجدیدنظر کند و خاطرنشان کرد که تجدید نظر ممکن است در راستای کاهش یا افزایش نیرو‌ها باشد. بر اساس این گزارش، نیرو‌های باقیمانده آمریکا ممکن است برای انجام عملیات ضد تروریسم و آموزش نیرو‌های محلی بسیار کوچک باشد. با این وجود، ارسال نیرو‌های بیشتر از نظر سیاسی خطرناک است.

در همین حال، جان کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون گفت که دولت هنوز در مورد وضعیت نظامی خود در عراق یا افغانستان تصمیم نگرفته است.

آستین پیشتر گفته بود که حضور نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه را برای رفع چالش‌ها بررسی خواهد کرد. او همچنین گفته بود که در تصمیم دولت ترامپ برای بیرون کشیدن تعداد قابل توجهی از نیرو‌های آمریکایی از آلمان تجدید نظر خواهد کرد.

روز پنجشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد که این کشور هرگونه حذف نیرو‌های آمریکایی را از آلمان متوقف می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار