مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان:

جنگ نابرابری داریم/ باید از داوران باتجربه تری برای بازی ما با فولاد استفاده می‌کردند

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره شرایط تیمش و بازی با فولاد خوزستان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین پیروانی، مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از تساوی تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: درگذشت علی انصاریان که چهره شناخته شده ورزش کشورمان است را تسلیت می‌کنم و امیدوارم که این ویروس از جهان ریشه کن شود.

او در ادامه گفت: به هر ۲ تیم، به ویژه تیم خودمان که تا آخرین لحظه تلاش کردند، خسته نباشید می‌گویم. اگر در نیمه اول بهتر از موقعیت هایمان استفاده می‌کردیم، شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد. بازیکنانم با تمام وجود بازی کردند و هر چه داشتند در زمین گذاشتند. تیم ما هنوز جوان است و کمبود بازیکن هم داریم. به خاطر محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها چند تغییر در ترکیب داشتیم، به ویژه طالب ریکانی، کاپیتان ارزشمند ما که پس از سال‌ها به پُست دفاع چپ برگشت و در خدمت تیم بود. او و دیگر بازیکنان عملکرد بسیار خوبی داشتند.

پیروانی افزود: مسائل مختلفی وجود دارد که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم. در فوتبال ما تیم‌هایی هستند که از امکانات مختلف برخوردارند. به هر حال این مسائل اجتناب ناپذیر است و من گلایه‌ای از شرایط اقتصادی خوب دیگر تیم‌ها و بازیکنانی که در اختیار دارند ندارم. ناراحتی من از این است که چرا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اجازه می‌دهند که برخی از تیم‌ها از ۳ بازیکن خارجی استفاده کنند و برخی از تیم‌های دیگر چنین اجازه‌ای ندارند. می‌توانستند یک راهکاری ارائه کنند و قبل از لیگ ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی را وضع نکنند.

مربی صنعت نفت عنوان کرد: منظور من فولاد نیست، اما چرا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قوانینی وضع کردند که برخی از تیم‌ها از ۲، ۳ بازیکن خارجی استفاده کنند و ما نتوانیم چنین کاری کنیم. این که در جا اعلام کردند که هیچ تیمی نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند، درست نبود و باید از یک سال قبل وضع چنین قانونی را اعلام می‌کردند. برخی تیم‌ها در فصل جاری از بازیکن خارجی استفاده می‌کنند، اما ما بازیکن خارجی نداریم و این جنگ نابرابری است.

او عنوان کرد: بازی فولاد و صنعت نفت بازی حساسی است. فوتبال ما احساساتی است و بازیکنان احساسی در بازی‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند. چرا برای بازی ما با فولاد از داور باتجربه تری استفاده نکردند تا این مشکلات پیش نیاید. گل اولی که ما زدیم را آفساید گرفتند که اصلا قابل باور نبود. نمی‌دانیم براساس چه استدلالی کمک داور گل ما را آفساید اعلام کرد که البته داور وسط این گل را پذیرفت. بعد از آن گل جریان بازی عوض شد. نمی‌دانم کادرفنی تیم حریف چه صحبتی کردند، اما مطمئن که آن‌ها هم اعتراض داشتند و کمیته داوران باید از تیم داوری باتجربه تری استفاده می‌کرد. هر ۲ تیم مهره‌های ارزشمندی دارند، اما تصمیمات داوری و اخطار‌ها و خطا‌هایی که گرفته شد، کیفیت بازی را تحت تاثیر قرار داد.

پیروانی در مورد این که چرا تیم صنعت نفت آبادان در خط حمله شرایط خوبی ندارد، عنوان کرد: در فیفا وقتی می‌خواهند یک تیم را ارزیابی کنند، تیمی که ایجاد موقعیت می‌کند و توپ را از یک سوم دفاعی به زمین حریف وارد می‌کند، و بار‌ها بار‌ها در باکس حریف موقعیت می‌سازد، این تیم از لحاظ تاکتیکی شرایط ایده‌آلی دارد، اما اگر گل نمی‌زند، باید به تجربه بازیکنان و به مسائل روحی و روانی برگردیم. روی این تاکتیک‌ها بار‌ها کار کردیم، باز هم باید کار کنیم و باید بهتر از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم.

او در ادامه گفت: هیچ مربی‌ای پس از گل زدن تیمش، فکر عقب نشینی ندارد.  ما ۵ یا ۶ بازیکن ۱۸ و ۱۹ ساله داریم و به زمان نیاز داریم تا آن ها پخته و باتجربه شوند. تیم مقابل هم بیشتر در ۲۰ دقیقه آخر بازی سعی می‌کرد با ارسال‌های بلند، خط میانی ما را از بازی خارج کند، سعی می‌کردیم خط میانی و خط دفاعی به هم نزدیک شوند تا توپ‌های دوم را جمع کنیم اما ناخواسته عقب رفتیم. نیاز به این داریم که بیشتر تمرین کنیم و با تفکر بهتر بعد از گل زدن بازی کنیم.

او درباره کمبود مهاجم در صنعت نفت آبادان گفت: یک بدشانسی داشتیم. در این بازی دفاع چپ تیم ما ۲ کارته بود. ۲ دفاع چپ ما، یعنی خلیلی و اعظمی مصدوم شدند و ما ناچار شدیم تا ریکانی را به دفاع چپ بیاوریم که عملکرد خوبی داشت. او بازیکن توانمندی است و پشت مهاجم بازی می‌کند. با کیفیت بهتری می‌توانستیم بازی کنیم. نیازهایمان را بررسی کردیم و تصمیماتی هم برای نقل و انتقالات گرفتیم.

مربی صنعت نفت گفت: بازیکنانی هم مدنظرمان است اما از آن جایی که یک باشگاه حرفه‌ای و صادق هستیم، در فصل نقل و انتقالات بازیکن می‌گیریم. تیم‌هایی هستند که قبل از تمام شدن نیم فصل تماس‌هایشان را شروع کردند و ما صبر کردیم در نیم فصل بازیکن جذب کنیم و هر زمان که قانون فصل نقل و انتقالات را تعیین کند، ما بازیکنان مدنظرمان را جذب خواهیم کرد. کادر فنی درخواست کرده که بازیکنان کلیدی را به تیم خودمان اضافه کنیم تا در نیم فصل دوم دچار مشکل نشویم.


بیشتر بخوانید:


پیروانی افزود: عید نوروز تعطیلی داریم و باید بازیکنان بیشتری داشته باشیم. ما سه بازیکن ۱۸ ساله در زمین داشتیم و این ایده‌آل است، اما اگر بخواهیم دنبال نتیجه باشیم، باید تیم‌مان را تقویت کنیم.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اظهار داشت: ماشین سازی امروز ۲-۲ مساوی کرد و در مقابل تیم پرسپولیس بازی خوبی ارائه داد و تمام بازی‌ها خیلی سخت است و هیچ مسابقه‌ای قابل پیش بینی نیست. سپاهان هفته پیش نتیجه را واگذار کرد، اما این هفته ذوب‌آهن را شکست داد. نتایجی که به دست آمده، نشان می‌دهد که تمام تیم‌ها از نظر مهره‌ای به هم نزدیک هستند. ماشین‌سازی هم تیم خوبی است و به لحاظ جدولی، جایگاه خوبی ندارد، اما حریف ساده‌ای نیست. قطعا از فردا بعد از ارزیابی عملکرد تیم‌مان، ماشین‌سازی را آنالیز می‌کنیم. باید بر اساس فاز حمله‌ای و دفاعی تیم حریف تمریناتمان را طراحی کنیم و مجبوریم هفته آینده برای ۳ امتیاز بازی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار