باقرزاده:سابریست‌های ایران سطح قابل قبولی دارند/۲۴ اسفند جام جهانی شمشیربازی در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: برنامه‌های ما برای المپیک مشخص است. یک سالن اختصاصی که در آکادمی ملی المپیک داریم.

فضل الله باقر زاده رئیس فدراسیون شمشیربازی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در رابطه با لیگ برتر شمشیربازی که در حال برگزاری است، اظهار کرد: برگزاری لیگ در این شرایط خاص کرونا، کار بسیار سختی است. متاسفانه شمشیربازی در تهران دارای زیر ساخت مناسبی نمی‌باشد چه برسد به سطح کشوری. ما یک سالن شهید کلاهدوز را داریم که برای ۵۰ سال قبل است. ما با سالن شهید کلاهدوز و یک سالن اختصاصی که در آکادمی ملی المپیک داریم، توانستیم ۴ سهمیه المپیک کسب کنیم. فرانسه و روسیه مهد شمشیربازی دنیا است، اما آن‌ها هنوز نتوانسته اند در اسلحه سابر برای المپیک کسب سهمیه کنند. این کشور‌ها قهرمان المپیک وجهان هستند اما نتوانسته اند سهمیه بگیرند. ژاپنی‌ها اعتقاد دارند نام المپیک ۲۰۲۰+۱ است. کشور چین نیز مانند فرانسه و روسیه نتوانسته برای المپیک ۲۰۲۰+۱ سهمیه بگیرد.

سابریست ها وضعیت قابل قبولی دارند

باقرزاده ادامه داد: این اتفاقات باعث می‌شود سبد افتخارات ما در المپیک به چشم جهانیان بیفتد. در رشته شمشیربازی ۳۶ مدال در المپیک و ۴۸ مدال در بازی‌های آسیایی اهدا می‌شود. جالب اینجا است که وقتی در هیچ کجای دنیا هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود ما توانسته ایم لیگ شمشیربازی را با این کیفیت تا به این جای کار پیش ببریم. تیم ملی سابر ما تا کنون ۳ مرحله اردوی ۱۰ روزه در آکادمی ملی المپیک داشته است و به همین دلیل، سابریست‌های ما در سطح قابل قبولی هستند. مسابقات لیگ برتر شمشیربازی از نظر فنی به تیم ملی ما کمک می‌کند. اگر شرایط ما در المپیک خوب باشد می‌توانیم پنجمین رشته‌ای باشیم که در المپیک مدال می‌آوریم. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت‌های لازم از ما را به عمل آورده اند و من تشکر می‌کنم.

سالن کمیته ملی المپیک کوچک است

وی در خصوص سالن محل تمرین ملی پوشان شمشیربازی عنوان کرد: قرار بر این است که به جای آن سالنی که فدراسیون کشتی در اختیار گرفته است و دبیر نیز میلیارد‌ها تومان هزینه در آن جا کرده است، سالن بسیار خوبی در استان تهران به ما تعلق گیرد چرا که این سالن حق بچه‌های شمشیربازی ایران است. در کمیته ملی المپیک یک سالن وجود دارد که اندازه اش کوچک است، اما اختصاصی برای تمرینات اعضای تیم ملی شمشیربازی ایران در نظر گرفته شده است و جنگنده‌های ایرانی آن جا تمرین می‌کنند. اما سالنی که بتواند همه نیاز ما را بر طرف کند باید شامل؛ امکانات رفاهی، خوابگاه، امکانات پزشکی و نور کافی باشد.

باقرزاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما که عنوان کرده بود، آیا رقابت‌های لیگ برتر شمشیربازی با حضور نمایندگان فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار می‌شود یا خیر، اظهار کرد: نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی در روز اول شروع لیگ برتر شمشیربازی حضور داشت و از همه شرکت کنندگان تست گرفتند.

باقرزاده در پایان تصریح کرد: ۲۴ اسفند جام جهانی شمشیربازی در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود و در آن جا تکلیف تیم هشتم المپیک مشخص خواهد شد. تا کنون وضعیت ۷ تیم مشخص شده است. کره، ایتالیا، مجارستان، آلمان، ایران، مصر و آمریکا کشور‌هایی هستند که تا به این جای کار به المپیک راه پیدا کرده اند، اما نماینده قاره اروپا هنوز مشخص نشده است. نماینده اروپا قطعا بین کشور‌های فرانسه و روسیه است. برنامه‌های ما برای المپیک مشخص است و امیدوارم نتیجه مطلوب را کسب کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار