سنددار شدن ۳۵ هزار هکتار از اراضی ملی هریس با اجرای طرح حدنگاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از سنددار شدن ۳۵ هزار هکتار از اراضی ملی هریس با اجرای طرح حدنگاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رحیم مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت:اجرای این طرح در برنامه پنج ساله دوم مطرح شد و امسال برای اجرای کاداستر وسنددار کردن یک میلیون هکتار از این اراضی در استان هدف‌گذاری شد که اجرا و سند تک‌برگ زده شد.

اوافزود:امسال در شهرستان هریس برای اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) ۵۰ هزار هکتار هدف گذاری شده بود که ۳۵ هزارهکتار آن با مساعدت ثبت اسناد نهایی و سند دار شده و باقی اراضی نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف و سند زده خواهد شد.

او در مورد کمیسیون رفع تداخلات در شهرستان هریس گفت: ۲۰ پلاک تعیین تکلیف نهایی انجام شده و پنج پلاک در حال تعیین تکلیف می‌باشد، تا پایان سال ۲۵ پلاک در کمیسیون رفع تداخلات استان انجام خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی  گفت:اهالی شهرستان در مورد این ۲۵ پلاک خواهند توانست اراضی خود را از اراضی ملی و دولتی تفکیک کنند.

مهردادی هدف ازبرگزاری میز خدمت در مناطق مختلف استان را حضور در بین مردم و پاسخگویی به مشکلات کشاورزان در زمینه منابع طبیعی ذکر کرد و افزود: با توجه به ضرورت پاسخگویی به مردم شهرستان هریس میز خدمتی در این شهر برای پاسخگویی به مشکلات مردم در مورد اراضی ملی و دولتی تشکیل شد.

اودرادامه افزود: راهکار اساسی در حل مشکلات شهرستان هریس در مورد اراضی ملی و کشاورزی اجرای طرح کاداستر یعنی تهیهٔ نقشه‌های حدنگاری اراضی ملی و دولتی است.

کاداستر به طرحی گفته می‌شود که در آن اموال غیر منقول شامل ملک، زمین و آپارتمان ثبت می‌شوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار