لغو ارائه خدمات تاکسی‌رانی به تاکسی‌های فرسوده مشهد

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد گفت: بر اساس لایحه فرستاده شده به شورای شهر مشهد، ارائه خدمات تاکسی‌رانی به تاکسی‌های فرسوده لغو می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد محبی مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد در سال ۹۹ تعداد ۵۵۰ تاکسی و در سال ۹۸ بیش از ۳۰۰ تاکسی فرسوده شهری را نوسازی کرده است، گفت: مشهد دارای ۳۵۰۰ تاکسی فرسوده است و هدف گذاری ما نیز نوسازی ۲ هزار تاکسی بوده است. هر تاکسی رانی که برای نوسازی تاکسی خود ثبت نام کند، از تسهیلات در نظرگرفته شده نیز بهره‌مند خواهد شد.

او اشاره اینکه فرایند نوسازی ناوگان تاکسی رانی در شهر مشهد ادامه دارد، افزود: در گذشته وام درنظرگرفته شده برای نوسازی ناوگان ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به افزایش قیمت خودرو این وام نیز به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافت.

پرداخت ۸۰ درصد بهای تاکسی در قالب تسهیلات

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد ادامه داد: با افزایش مجدد قیمت خودرو سعی ما بر این بود این وام را که ۱۴ درصد سود آن را شهرداری مشهد می‌پردازد و ۴ درصد آن سهم تاکسی رانان است به ۹۵ میلیون تومان برسانیم، اما با توجه به اینکه قیمت خودرو نواسان دارد و مشخص نیست، با توافقی که با مسئولان بانکی صورت گرفته است ۸۰ درصد قیمت تاکسی را به صورت تسهیلات به تاکسی رانان پرداخت خواهیم کرد.

محبی با اشاره اینکه مشهد اکنون تنها شهر ایران است که چنین تسهیلاتی را برای تاکسی رانان فراهم کرده است، بیان کرد: متأسفانه در اجرای طرح‌های نوسازی ناوگان تاکسی رانی، تاکسی رانان مشهدی همراهی خوبی ندارند و این درحالی است که اگر چنین طرح‌هایی در شهر‌هایی مانند اصفهان یا تهران اجرا شود، تاکسی رانان این شهر‌ها به سرعت از آن بهره مند می‌شوند.

او با توجه به  اهمیت حفظ پاکیزگی هوا و حفظ محیط زیست، تصریح کرد: در گذشته یک ماده قانونی برای مجبور کردن تاکسی رانان برای نوسازی ناوگان وجود داشت که این ماده قانونی توسط دیوان عدالت اداری لغو شده است. معتقدیم با توجه به همراهی نکردن عده‌ای از تاکسی رانان این ماده قانونی با تبصره‌هایی باید زنده شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد تاکید کرد: به عنوان نمونه و براساس این لایحه تنظیمی شهرداری تاکسی‌های پراید با مدل پایین‌تر از سال ۸۴ و تاکسی‌های پیکان در نوبت اول از ارائه خدمات محروم می‌شوند و حتی پروانه آن‌ها تمدید نمی‌شود. وقتی خدماتی ارائه نشود، تاکسی رانان هم مجبور به نوسازی می‌شوند.

محبی اظهار کرد: البته ما این لایحه را به شورا ارسال کردیم و اجرایی شدن آن منوط به تصویب در شورای شهر است.

او به بیان برخی اقدامات دیگر سازمان تاکسی رانی مشهد برای تشویق تاکسی رانان به نوسازی ناوگان پرداخت و افزود: اقدامات سازمان تاکسی رانی مشهد در طرح‌های نوسازی ناوگان، به نوعی در کشور بی نظیر است. ما اکنون تنها شهر ایران هستیم که قیمت اسقاط خودرو را ماهانه محاسبه می‌کنیم و این اقدام سبب شده است سمند فرسوده‌ای که تا سال گذشته بین ۷ الی ۸ میلیون تومان بود امروز بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار