نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دستاورد‌های انقلاب به خوبی به نسل جوان منتقل شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دستاورد‌های انقلاب به خوبی به جامعه و به ویژه نسل جوان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره دانشجویی حرکت در شهرکرد ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر و ۱۹ بهمن سالروز بیعت تاریخی پرسنل نیروی هوایی با امام خمینی (ره)، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

او افزود: جمعی از دانشجویان از سراسر کشور دور هم جمع شدند تا در جشنواره علمی حرکت نقش آفرین باشند و هر یک به نوبه خود زمینه ساز یکی از عرصه‌های مهم انقلاب اسلامی باشند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: انقلاب، انقلاب فرهنگ، علم و دانش، بینش، تحول بشریت و رساندن بشر به اوج کمالاتی است که خدا برای بشر در نظر گرفته است، انقلاب دقیقا در عرصه مکتب انبیا به وجود آمد.

او ادامه داد: اگر کسی یک ذره تصور کند که انقلاب جدای از انبیا و جدا از حرکت وحی است انقلاب را نشناخته و حقیقت آن را درک نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: انقلاب به برکت انسانی به وجود آمد که تمام وجودش از وحی الهی، از قرآن، از اسلام و معارف اهل بیت شکل گرفته بود.

او افزود: انسانی مانند امام راحل که هیچ دغدغه‌ای جز حاکم کردن اسلام و دین خدا نداشت و به این باور رسیده بود که تنها چیزی که می‌تواند انسان را به اوج تعالی برساند وحی، دین خدا، اسلام و قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: اگر ما موفق شدیم دست بشریت را دست قرآن بگذاریم و عترت و اهل بیت را برای بشریت به عنوان معلمین و مفسرین قرآن به خوبی تبیین کنیم و اگر به دو امانتی که خدا به دست ما سپرده (قرآن و عترت) تمسک بجوییم و پیوند بخوریم هرگز گمراه نمی‌شویم.

او ادامه داد: امام ما این باور را در خودش محقق کرده بود که انسان باید سر سفره قرآن و اهل بیت بنشیند و اسلام ناب به میدان بیاید و به برکت اسلام ناب بشر راه به سوی کمال بپیماید و لازمه این حرکت کفر ستیزی، جهاد و خدامحوری است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: ایران رشد بالای علمی داشته و در بسیاری از حوزه‌ها در جایگاه اول ایستاده است.

او افزود: علم بدون سلاح خدامحوری علم نیست بلکه نابود کننده انسان است همانگونه کسانی که علم دارند و از سلاح معنویت محروم هستند علم را در جهت نابودکردن بشر به کار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: علم وقتی توحید محور نباشد نمی‌تواند مایه بالندگی باشد، امروز در انقلاب اسلامی این معنا برجسته است و شهدای ما از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی با همین نگاه برجسته شدند.

او ادامه داد: لازمه ادامه راه امام این است که نسبت به ادبیات زیبای انقلاب که ادبیات معنا محوری، توحید نگری و حاکم کردن دین خدا است دغدغه داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمن و دشمنان، ما را از این سرمایه‌ها جدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: ما در انتقال این ادبیات به نسل آینده باید متعهد باشیم.

او افزود: انتقال دستاورد‌های انقلاب به نسل آینده و جوانان امری ضروری است، امروز دشمنان در تلاش اند تا بگویند که انقلاب در تراز نیاز جامعه حرکت نکرده است و نتوانسته حکومت اسلامی را آنگونه که باید جامعه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: ما دستمان پر است، دستاورد‌های فراوانی داریم لذا باید آن‌ها را به نسل آینده منتقل کنیم و دانشگاه‌ها ظرف انتقال این دستاورد‌ها هستند.

او ادامه داد: ضرورت دیگر این است که فرهنگ زیبای تولی و تبری را که جزو متون انقلاب اسلامی محسوب می‌شود ترویج دهیم، و مبادا این فرهنگ را از ما جدا کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.