خسروی وفا: در المپیک توکیو افتخارات گذشته را تکرار خواهیم کرد/ باید به موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال نگاه ملی داشته باشیم

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نشست امروز این کمیته در مورد موضوعات مختلف توضیحاتی را بیان کرد.

محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه نشست امروز این کمیته اظهار داشت: با توجه به این که در ایام دهه مبارک فجر قرار داریم، تصمیم گرفتیم که از دستاورد‌های ورزش کشور و همچنین ورزش پارالمپیکی که بعد از انقلاب شکل گرفته و در زمینه زیرساخت، توسعه و ظرفیت‌های قانونی به موفقیت‌های زیادی رسیده، یک گزارش به رسانه‌ها و مردم ارائه دهیم که از پیشرفت اینگونه ورزش‌های پارالمپیکی در کشور مطلع شوند.

او افزود: علاوه بر این گزارش، آماری از دستاورد‌های تولیدات ملی که تا به امروز در ایران تهیه شده خدمت مردم ارائه شد.

از ظرفیت فدراسیون‌های بین المللی و ملی برای برخی رشته‌های پارالمپیکی استفاده شده است

رئیس کمیته ملی پارالمپیک همچنین در خصوص حواشی جابه جایی برخی رشته‌ها و فدراسیون‌های پارالمپیکی افزود: این موضوع از اختیار ما خارج است، زمانی که ورزش پارالمپیکی و معلولین در دنیا شکل گرفت، هیچکس فکر نمی‌کرد این ورزش تا این میزان رشد کند، اما امروز این ورزش تا حدی رشد کرده که یک فدراسیون به تنهایی جوابگوی آن نیست، به همین جهت از ظرفیت‌های فدراسیون‌های بین المللی و فدراسیون‌های ملی در این زمینه استفاده شده است.

او در همین زمینه تشریح کرد: به طور مثال رشته‌های تکواندو، تیر و کمان، قایقرانی و سوارکاری همه به فدراسیون‌های خودشان ارجاع داده شدند، تا بتوانند از آن ظرفیت‌ها استفاده کنند.

او گفت: در ابتدا یک وقفه‌ای در این موضوع صورت گرفت، اما اکنون به لطف خدا با توجه به این که این ابلاغ بین المللی است و فدراسیون بین المللی باید در این رابطه پاسخ گو باشد، به همین دلیل در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ این موضوع خیلی بهتر بود و شرایط برای ورزشکاران ما بهتر فراهم شد.

خسروی وفا در ادامه گفت: ۳ تا از رشته‌های ورزشی ما که در پارالمپیک توکیو حضور دارند، از بین همین فدراسیون‌های مستقل شکل گرفته اند.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو افتخارات گذشته را تکرار خواهیم کرد

محمود خسروی وفا در خصوص افتخارات سال‌های اخیر ورزش‌های پارالمپیکی گفت: ما در طول این ۴۲ سال، بیش از ۲۶۰۰ مدال به دست آورده ایم، در بازی‌های پارالمپیک، ۱۳۶ مدال که ۵۵ مدال آن طلا بوده است. مسلما سهمیه‌ای که اکنون به دست آورده ایم، کمتر از سهمیه پارالمپیک ریو است و دلیل آن هم این بود که به دلیل شیوع کرونا در یک سال اخیر مسابقاتی برگزار نشد، اما با توجه به سهمیه ۵۰ نفری که به دست آورده‌ایم، با اطمینان می‌گویم انشاالله تعداد مدال‌های طلای پارالمپیک ما در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو کمتر از گذشته نخواهد بود و رتبه خوب خودمان را حفظ خواهیم کرد.

برای کمک به فدراسیون‌ها برای حضور در مسابقات پارالمپیک کمبود مالی نداریم

او درباره بهبود امکانات ورزشکارانی که در شهرستان‌ها حضور دارند و مقایسه آن‌ها با امکانات ورزشکاران تهرانی تصریح کرد: کمیته ملی پارالمپیک به طور کلی تیم‌های ملی را حمایت می‌کند، ما به فدراسیون‌های مربوطه برای مسابقات پارالمپیک کمک مالی خواهیم کرد و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت، اما فدراسیون‌ها موظف هستند که برای استان‌ها هم این ظرفیت را به وجود آورند.

باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای انتخابات فدراسیون فوتبال استفاده شود

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پایان درباره اینکه چه توصیه‌ای به رئیس آینده فدراسیون فوتبال ایران دارد گفت: مملکت ما یک مملکت انقلابی سالم است و باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

او افزود: فوتبال امروز ما دیگر فوتبال ۴۰ سال قبل نیست و امروزه ما ۴۰ بازیکن لژیونر که در دنیا شناخته شده هستند در اختیار داریم، به همین دلیل اگر به موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال به جای نگاه سیاسی، ملی نگاه شود، و از تمام ظرفیت‌ها و علایق مختلف در کشور استفاده کنیم، فکر می‌کنم رئیس فدراسیون خوبی برای فوتبال ایران انتخاب شود و پیروزی‌ها و افتخارات مختلفی در آینده برای فوتبال ایران رغم بخورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار