وزیر اقتصاد و دارایی:

اصلاحیه لایحه بودجه تا یک شنبه نهایی می‌شود/ دولت از سرمایه گذاری داخلی حمایت می‌کند

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اصلاحیه لایحه بودجه سال۱۴۰۰، تا یک شنبه هفته آینده نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان گفت: دولت و بخش خصوصی دو بال اقتصاد کلان ملی کشور هستند و دولت با تمام توان از سرمایه گذاری داخلی حمایت می‌کند.

فرهاد دژپسند از پرداخت صد در صدی اعتبارات عمرانی تا پایان امسال خبر داد و گفت: امسال با وجود همه فشار‌های اقتصادی که کشور با آن مواجه است ۸۰هزار میلیارد تومان فقط برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت که تاکنون ۶۱هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است و مابقی نیز تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: اصلاحیه لایحه بودجه سال۱۴۰۰، تا یک شنبه هفته آینده نهایی می‌شود.

او افزود: در ده ماهه اول امسال بالغ بر هزار میلیارد تومان، منابع بانکی برای فعالیت‌های اقتصادی اختصاص یافته است و با این تلاش‌ها و با وجود آسیبی که کرونا در همه دنیا بر روی اشتغال و تولید گذاشت ما شاهد رشد اقتصادی مثبت در کشور بودیم.

او گفت: در همین دوران تحریم و شیوع ویروس کرونا در ۷ ماه ابتدای امسال ۴ میلیارد و۹۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شده است.

او پیشنهاد توسعه منطقه‌ای در شمال کشور از طریق ایجاد زنجیره‌های تولید را داد و گفت: رونق آشوراده و عملیاتی کردن پتروشیمی گلستان احیای خلیج گرگان و توسعه گردشگری از طرح‌های اولویت دار ما در دولت است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون بدون استقراض از نظام بانکی موفق به مدیریت بودجه بودیم و تمام پرداخت‌ها را به موقع انجام داده ایم تاکید کرد: همه این توفیقات با حمایت مردم و همراهی آنان به دست آمده است.

دژپسند در باره نوسانات بازار سرمایه نیز گفت: اقبال گسترده‌ای که در مقطعی از زمان نسبت به بورس اتفاق افتاد، موجب بروز برخی از مداخلات غیرحرفه‌ای و اختلال در ملزومات پایداری این بازار شد که نتیجه آن نگرانی و تردید در سرمایه گذاران بود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۱:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
در بودجه ای که معلم فقیر دیده شود بهتر که تصویب نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
آقای دژ پسند وقتت تمام شده اگر وشدان داشتی. خوب کارتو انجام میدادی فقط اسمت وزیر
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۲۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
این آقا چرا استفا نمیده ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۱۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
منم اگه یکی پولهایش را بده به من // از حمایت میکنم // بهش میگم افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
فاجعه ای که در بورس رخ داد حداقل یک دهه اثار مخربش از بین نخواهد رفت کسی حاضر به سرمایه گذاری در کشور نخواهد بود وقتی مردم عادی در شاخص دو میلیون به بورس که نه به میدان جنگ نابرابر دعوت میشوند عواقبی دارد ارز دیجیتال بلای جان کشور شده چه استخراج ان چه خروج ارز که بابت خرید از چرخه خارج میشود مدیریت شما باعث این فاجعه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
چرا دولت این تبصره غیر قانونی پشت پرده از بودجه حذف نمی کنید ظلم بی عدالتی چقدر تورم پنچاه درصد برای مسولین شرم آور است سفره مردم جمع شده این وضع پول ملی مسکن ارز شده باعث غارت منابع ملی جیب مردم خجالت آور است بس کنید ظلم چقدر گرانی ناحق حر ج مرج غارت چقدر بس کنید پول ندارید خرج نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
اعتماد مردم رو نابود کردید دولت تخریب امید برازنده شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه دولت از سرمایه گذاری داخلی حمایت میکرد که شاخص بورس از ۲میلیون و دویست هزار که نباید به یک میلیون و صد هزار نزول و ریزش میکرد، جناب دژپسند پرفسور. دیگه اعتماد مردم رو نسبت به بورس که موتور اقتصاد مملکت هست رو از بین بردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
همین بورس شرکت های خصولتی باعث گرانی حر ج مرج تورم پنچاه درصد نابودی پول ملی شده کن به فکر بورس باشید دویست درصد سود کم است بس کنید سفره مردم جمع شدن با این بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
دولت همیشه به نفع ملت کار می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
فکر نمی کنی دیر شده از همون روز اول باید به فکر سرمایه گذار داخلی می بودی اون وقت که ملت سرمایه هاشونو ریختن توو بورس سرملت کلاه گذاشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام
سایت جدید چقدر سفیده. بی روحه انگار. کاش یه رنگ دیگه ای انتخاب میکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
در خبرها خواندم حدود 3/5 میلیون واحد مسکون در کشور کم داریم.
خواستم بگپیم اگر اینطور است چرا دولت و مجلس به شهر داریها فشار نمی آورند که اینقدر سنگ جلوپایی سازندگان نیندازند و این قدر هزینه های سرسام آور دریافت نکنند چون واقعیت این است که هرچه هزینه ها بالاتر برود خریداران باید پرداخت کنند و در نهایت شاهد افزایش قیمت مسکن هستیم روز به روز با پیام دادن و دستور دادن قیمت مسکن کاهش پیدا نمی کند بلکه با کاهش هزینه های ساخت و از جمله کاهش هزینه های دریافت مجوز شامل نقشه کشی ، عوارض و ... قیمت کاهش پیدا می کند .
Netherlands
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
اقای وزیر یه خاب دیگه بزنید بعدا ازتولید داخلی حمایت کنید. عجله نکنید .عجله کارشیطونه .