در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انتقاد از مهجور ماندن لباس اقوام ایرانی در طراحی مُد/ چرا طراحان لباس را جدی نمی‌گیریم؟

رئیس مرکز علمی کاربردی طراحی لباس گفت: باید به دانشجویان طراحی لباس مجال ایده‌پردازی بدهیم و از آنها حمایت کنیم.

نورالدین کاظمی رئیس مرکز علمی کاربردی طراحی لباس، در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهجور ماندن لباس اقوام ایرانی در به کارگیری لباس‌های مد روز جامعه  اظهار کرد: متأسفانه در دانشگاه‌های ما سرفصل‌های این حوزه جامع و کامل نیست. در حالی که  همه جای دنیا بحث طراحی مد و لباس یکی از بزرگترین و پرسودترین حرفه‌ها و رشته‌ها به شمار می‌رود.

او ادامه داد: در کشور ما این امر اتفاق نمی‌افتد و اگر هم وجود داشته باشد، به شکل جزیره‌ای است. ما باید به این باور برسیم که تجمیع امکانات در کنار هم،  موجب پیشرفت کشور در عرصه پوشاک خواهد شد.

کاظمی درباره قدمت ایران در حوزه پوشاک گفت: ما در عرصه طراحی پوشاک سابقه و قدمت بسیاری داریم؛ اما کشوری مانند ترکیه که سابقه چندانی ندارد توانسته امروز بخش اعظم صادرات خود را به این حوزه اختصاص بدهد. ما باتوجه به تاریخچه  ۲۰۰ هزار ساله در حوزه تولید لباس می توانیم از البسه اصیل ایرانی ایده بگیریم و از آنها در طرح‌های روز  استفاده کنیم.

 رئیس مرکز علمی کاربردی طراحی لباس ادامه داد: کشور عمان در حال برگزاری یک جشنواره در حوزه مد و لباس است؛ این در حالی است که این کشور هیچ پتانسیل اولیه‌ای ندارد و از طراحان کشورهای دیگر دعوت به همکاری کرده است. اینجا جای سوال پیش می‌آید که چطور کشورهای دیگر به این موضوع اهمیت می‌دهند و به جوان ما وام ارائه می‌دهند، اما در کشور خودمان اگر دانشجو اثری را خلق کند حاضر نیستیم هزینه‌های اولیه آن را پرداخت کنیم؟! باید به دانشجو مجال ایده پردازی بدهیم و در کنار آن از نظر مالی او را حمایت کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.