معاون استاندار اصفهان؛

پیش‌بینی‌های لازم برای انتخابات در استان اصفهان انجام شده است

قاسمی گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای انتخابات در استان اصفهان انجام شده و باید رغبت و انگیزه را برای مردم فراهم کرد تا در انتخابات سال آینده مشارکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حیدر قاسمی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار اصفهان شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرضا با بیان اینکه بزرگترین رخداد تاریخی قرن اخیر انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: شهرستان شهرضا یک ویژگی دارد که عمده جمعیت شهرستان در خود شهر متمرکز شده است و بار مجموعه مدیریتی شهرضا را مضاعف می‌کند.

او با بیان اینکه نگاه مسئولان در حوزه اعتبارات و کمک‌ها و آسیب‌های اجتماعی به دلیل مهاجرپذیری و حاشیه‌نشینی در شهرضا باید متفاوت باشد، افزود: هدف از شورای اداری تسریع و تسهیل کار مردم است اگر در راستای این هدف به نتیجه برسیم، شورای اداری خاصیت دارد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه شورای اداری، محل تعاملات و هماهنگی امور است، بیان کرد: قانون، ضوابط و مقررات را مشخص کرده و ممکن است ایراداتی هم داشته باشد و باید با خلاقیت اشکالات و نواقص را برطرف کرد.

او با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خاستگاه ارزش‌های اسلامی بود و دهه فجر عید مذهبی و محلی است بیان کرد: دستاورد‌های انقلاب اسلامی فقط خلاصه به پروژه‌های عمرانی نمی‌شود.

قاسمی با بیان اینکه بخشی از جامعه ما دچار آسیب شده و همچنان در آسیب زندگی می‌کنند، تصریح کرد: رابطه حاکمیت و مردم یک رابطه متقابل است، نظام اسلامی بر پایه مردم است.

او با بیان اینکه شرایط دولت طبیعی و عادی نیست، اضافه کرد: در ۴ سال گذشته این هجمه به انقلاب بی‌سابقه بوده است و سابقه نداشته است هزاران میلیارد دلار کشور را به واسطه تحریم‌ها بلوکه کنند، در سال‌های ۹۴ و ۹۵ شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کردند و با خروج آمریکا از برجام این سرمایه‌گذاری‌ها ناکام ماند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی در این شرایط دانسته یا ندانسته از هجمه به دولت سبقت می‌گیرند، گفت: نقد سازنده به عنوان یک ضرورت وجود دارد که دور از ادب نباشد، مطالبه‌سازی‌هایی که دور از مطالبه‌گری است مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد.

او افزود: ۲۰ اسفند ماه پایان سال مالی است و باید اعتبارات را جذب کنیم در غیر این صورت بودجه‌ها جابه‌جا می‌شود تا اعتبار از استان بیرون نرود، اعتبارات سفر نوبخت به استان اصفهان اکثر آن محقق شده است در این شرایط اقتصادی نباید بودجه بازگردانده شود.

قاسمی با تأکید بر اینکه اقلیم کشور خشک است و اگر یک لیتر آب را حفظ کردیم یک هنر مدیریتی است، بیان کرد: چرا باید پساب فاضلاب را دیگران استفاده کنند، پساب فاضلاب باید در خود شهرضا در بخش صنعت آن استفاده شود.

او با تأکید بر اینکه شهرضا با این پیشینه شایسته است در حوزه آب به آن بیشتر توجه شود، تصریح کرد: به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم، تعداد رأی مردم یک پشتوانه قوی در صحنه‌های داخلی و خارجی برای رئیس جمهور است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: کسانی که توانایی لازم را دارند، ترغیب کنید در حوزه انتخابات شورا حضور پیدا کنند تا مردم برای رأی دادن ترغیب شوند و مشارکت کنند، رسانه‌های بیگانه و بعضاً رسانه‌های داخلی ناخواسته در کشور عدم مشارکت مردم را تبلیغ می‌کنند و به آن دامن می‌زنند.

او خاطرنشان کرد: مردم باید از حق‌شان استفاده کنند و در سرنوشت خودشان حضورپیدا کنند، پیش‌بینی‌های لازم برای انتخابات در استان اصفهان انجام شده و باید رغبت و انگیزه را برای مردم فراهم کرد تا در انتخابات سال آینده مشارکت کنند.

آب شرب یک مشکل اساسی در شهرضا است

امام جمعه شهرضا در این جلسه اظهار کرد: خاستگاه انقلاب اسلامی قرآن و دین بود و حضرت امام (ره) به عنوان فقیه وارسته انقلابی را شروع کردند و با حضور مردم به پیروزی رساندند.

حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح با بیان اینکه برخلاف میل دشمنان وارد چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شدیم، افزود: رهاورد انقلاب اسلامی وحدت ملی بود، اتحاد و وحدت لازم انقلاب است، امروز در کشور شاهد وحدت و یکپارچگی هستیم و باید تلاش کنیم این وحدت و انسجام بماند.

او با بیان اینکه اقتدار ملی وقتی به دست می‌آید که ملت و حکومت با هم رابطه متقابل داشته باشند، گفت: اگر هر دو نسبت به هم دیگر وظایف خود را انجام دهند، اقتدار ملی به وجود می‌آید.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مردم در مقاطع مختلف به یاری نظام آمده‌اند، بیان کرد: در انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و امروز برای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمدند و مشکلات دولت را کم کردند و در حال حاضر نوبت مدیران و مسئولان است تا حقوق مردم را ادا کنند.

او با تأکید بر اینکه یک ملت اسلامی از حکومت خود یک زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه می‌خواهد، بیان کرد: وحدت بین مردم مدیران باید در آستانه انتخابات بیشتر شود، مدیران همه ادارات در شهرضا با هم همدل هستند، اما قانون کاری کرده است که بعضی از مدیران نتوانند با همدیگر کار کنند و دو مدیر شهرستان روبه‌روی همدیگر قرار بگیرند.

صالح با بیان اینکه جوان‌ها پایه‌گذاران انقلاب بودند و در ادامه نظام هم نسل جوان باید کار را در دست بگیرند، افزود: شهرضا جوانان بسیار خوبی دارد و سند آن‌ها حضور در دفاع مقدس است، دشمن برای برپایی آشوب‌ها بر روی جوانان برنامه‌ریزی کرده است، قبل از اینکه دشمنان جوانان را جذب کنند باید خودمان آن‌ها را جذب کنیم.

او با تأکید بر اینکه آب شرب یک مشکل اساسی در شهرضا است که باید در کوتاه مدت و میان مدت برای آن یک تدبیر اساسی اندیشیده شود، ادامه داد: عمران شهر بسیار مهم است در شهرضا فرهنگسرا‌های محلی بسیار کم است و تعداد موجود هم جوابگوی جمعیت نیست.

امام جمعه شهرضا با اشاره به نبود فضای نگارخانه در شهرضا با وجود اساتید بزرگ خوشنویسی گفت: ۸۰ سال قبل بهترین ترجمه قرآن توسط الهی‌قمشه‌ای نوشته شد، امروز یک موزه قرآنی نیاز این شهر است که به عنوان سند افتخار شهر حفظ شود.

بهره‌برداری از ۹۴ پروژه در شهرستان شهرضا

فرماندار شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین رخداد حاضر در دنیای معاصر به دنیا معرفی شد، افزود: یکی از ویژگی‌های خاص انقلاب حضور همه گروه‌ها، اقشار و تمام طبقات اجتماعی در آن است.

ناصر اسدی با بیان اینکه حضرت امام (ره) همه طبقات را حول اسلام جمع کردند، گفت: وحدت در این برهه حساس یکی از نیاز‌های اساسی جامعه است و وحدت کلمه با وجود همه اختلافات و مشکلات برای رسیدن به اهداف انقلاب نیاز است.

او با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ها باز هم به وحدت کلمه نیاز داریم، افزود: دشمن با تحریم‌ها به دنبال آن است که فضای اجتماعی جامعه را بر هم بزند، فشار اقتصادی همراه با تحریم‌ها و کرونا هزینه‌های بسیار سنگینی را به کشور وارد کرده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه شهرضا به عنوان یک شهرستان صنعتی و کارگاهی اقدامات خوبی را دولت در آن به ثمر رسانده است، بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹۱ میلیارد تومان در شهرستان شهرضا که بعضی از آن‎ها بُعد ملی دارد، افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

او ادامه داد: از این تعداد پروژه، ۹۴ پروژه افتتاح می‌شود که ۱۶۳ میلیارد تومان از این رقم سرمایه‌گذاری دولتی و ۸۷ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و ۶ پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود و حدود ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم با اجرای این پروژه‌ها مشغول به کار می‌شوند.

اسدی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان، در بخش صنعت ۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، در بخش برق ۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، در بخش میراث فرهنگی ۵ پروژه بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر در شهرضا است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.