امام جمعه زهکلوت:

ایران، طلبکار غربی ها است

حجت الاسلام بامری گفت: در برجام، غربی‌ها به ما بدهکار هستند و ما طلبکار آن‌ها هستیم و اگر بنا بر گذاشتن شرط باشد، حق شرط گذاشتن با ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حمید بامری، امام جمعه زهکلوت ضمن توصیه به تقوای الهی یکی از ضروریات جامعه امروز را رعایت اصول اخلاقی دانست و گفت: رعایت اصول اخلاقی در رفتار و گفتار، زیربنای روابط صحیح اجتماعی است.

او وجود خشونت‌ها، درگیری‌ها، توهین‌ها، تهمت و دروغ، ریا و تجاوز به حریم خصوصی افراد را ناشی از وجود بداخلاقی‌ها و افول اخلاق در جامعه دانست و افزود: اخلاق نخ تسبیح روابط افراد جامعه با یکدیگر است و اگرچه اخلاق فردی تا حدی به آراستگی روح و جسم او کمک می کند؛ اما به خاطر واگیردار بودن فضائل و رذائل اخلاقی، رعایت نکردن آداب از طرف دیگران در سطح کلان اجتماع می تواند به شدت بر روی زندگی اخلاقی ما تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام بامری ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، تاثیر رفتار و گفتار بزرگان و نخبگان جامعه برمردم را بسیار حائزاهمیت دانست و بیان کرد: مردم نگاهشان به بزرگان و نخبگان خودشان است و الگومی گیرند و فعالیت نخبگان، بزرگان، عالمان و مسئولان جامعه در معرض عموم جامعه است؛ بنابراین باید خیلی مراقب و حساس بود و تلاش کنیم با اعمال و رفتارخود الگوی اخلاق عملی در جامعه باشیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناکامی‌های آمریکا در مقابله با ایران در قضایایی، چون پیروزی انقلاب، فتنه ۸۸ و تحریم‌های بی سابقه گفت: اینکه ۴۲ سال است آمریکا در مواجهه با ایران انقلابی و مردم انقلابی ایران دچار شکست‌های مکرر شده است، ریشه در خطای محاسباتی آن ها دارد و آبرویی برای آمریکا و ارتجاع صهیونیسم باقی نگذاشته است. 

امام جمعه زهکلوت تصریح کرد: حرکت بالنده انقلاب اسلامی در این ۴۲ سال، سند گویای این ادعا است و اگر نگاهی به بیش از ۲۰ شکست راهبری دشمن در همین سه ساله اخیر بیندازیم، درس‌ها و عبرت‌های فراوانی وجود دارد.

او با بیان اینکه آمریکا، استکبار جهانی و صهیونیسم از درک درست عظمت انقلاب، نظام اسلامی، رهبر حکیم انقلاب (مدظله العالی) ، مردم  و حرکت رو به جلوی آن‌ها عاجز هستند، گفت: آمریکا و استکبار جهانی در محاسبات دچار خطا شده اند و قطعا در اقدام و عمل راه به جایی نبرده و به فضل خدا نخواهند برد.

خطیب جمعه زهکلوت در ادامه به تبیین فرازی ازبیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در موضوع برجام در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش پرداخت و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، نقشه راه نظام در مواجهه با آمریکا و اروپا و قضیه برجام است و سخنان رهبری با کلماتی روشن، قاطع و خالی از ابهام، جای هر گونه برداشت دلخواه و تفسیر به رای  را می بندد.

او با اشاره به اینکه همه برای تحقق این نقشه راه باید هوشیار باشیم، بیان داشت: تنها باید یک صدای واحد از ایران و مسئولان ارشد و میانی ایران شنیده شود و هر صدایی که غیر از بیانات رهبری را پژواک دهد، صدای دشمن است و علامت ضعف را برای دشمن ارسال کرده است.

حجت الاسلام بامری در جمع بندی سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: در ایران گوش کسی بدهکار مهمل بافی آمریکا و اروپا نیست و حرف منطقی و عاقلانه و مستدل این است، کسی که به تعهداتش عمل کرده ایران است و کسانی که عمل نکردند؛ بلکه به بدترین نحو ممکن هم تحریم ها را تشدیدکردند، غربی‌ها هستند.

او افزود: غربی‌ها به مابدهکار هستند و ما طلبکار آن‌ها هستیم و اگر بنا بر گذاشتن شرط باشد، حق شرط گذاشتن با ایران است؛ چرا که در تمام مدت ۷ سال، ایران وفادار به عهد و پیمان خود بوده است.

امام جمعه زهکلوت تصریح کرد: سیاست و حرف قطعی و برگشت ناپذیر ایران در سه جمله ، لغو تحریم‌ها، راستی آزمایی در میدان عمل نه صرفا روی کاغذ، برگشت ایران به تعهدات برجامی است و آمریکا و اروپا بدانند این سه لازم ملزوم یگدیگر هستند. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار