تکرار ادعاهای تروئیکای اروپایی درباره ایران

سه کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای ایران در بیانیه‌ای ادعاهای گذشته خود درباره ایران و پای‌بندی به تعهدات برجام را تکرار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تروئیکای اروپایی امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای به تکرار ادعاهای خود درباره برجام و پای‌بندی ایران به این توافق پرداختند.

انگلیس، آلمان و فرانسه در این بیانیه از ایران خواستند تا به هر فعالیتی که به ادعای آن‌ها «نقض قوانین برجام» محسوب می‌شود پایان دهد.

این سه کشور اروپایی در این بیانیه تصمیم ایران برای غنی‌سازی بیشتر اورانیوم را محکوم کردند و آن را «نقض تعهدات از سوی تهران در قبال جامعه جهانی» دانستند.

در بخشی از متن این بیانیه آمده: «ما از ایران می‌خواهیم هرچه سریعتر اقدامات اخیر خود را متوقف کرده و اقداماتی از این قبیل را در آینده نیز انجام ندهد. ایران با عدم انطباق به تعهدات برجامی خود فرصت دوباره برای تحقق دیپلماسی را از بین می‌برد.»

ماه گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فرآیند تولید سوخت فلز اورانیوم ازسوی ایران را با انتشار بیانیه‌ای تایید کرده و نوشت: «رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی اتمی، به کشور‌های عضو این سازمان درباره تغییرات روی داده در برنامه هسته‌ای ایران اطلاع‌رسانی کرد که ایران فرآیند تولید اورانیوم فلزی برای مصرف در رآکتور تحقیقاتی تهران را آغاز کرده است.»

هفته جاری نیز این نهاد آمریکایی در گزارشی اعلام کرد ایران تولید فلز اورانیوم را آغاز کرده است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، نیز روز گذشته ادعا‌های این کشور درباره برجام را تکرار کرد و گفت: «چنانچه ایران به پای‌بندی کامل به تعهدات خود در برجام برگردد، ما نیز به این توافق باز خواهیم گشت.»

ترامپ در سال ۲۰۱۸ به‌صورت یک‌جانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را در این توافق کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
ایا منظور از جامعه جهانی کشورهای غربی طرفدار امریکا هستند و کلا هیچ مسئولیتی در قبال برجام ندارند بجز امر و نهی ایران ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
کدوم برجام؟؟؟!!!
برجام رو چند سال پیش خودتون فرستادید به کما بعدش هم حیات نباتی...این چند وقت هم به همت جمهوری اسلامی یه نفسی داشت اونم که دیگه قراره دستگاههاشو قطع کنن.
آخرین اخبار