دبیرخانه استانی کانون یاریگران زندگی در شیراز افتتاح شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: یاریگران زندگی رسالتی فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی در مراسم افتتاحیه اولین دبیرخانه کانون یاریگران زندگی در ناحیه چهار آموزش‌وپرورش شیراز،گفت: اعتیاد به مواد مخدر اتفاق جان‌سوزی است که گاه فرد از روی بی‌اطلاعی و نداشتن مهارت نه گفتن و گاه از روی فقدان تاب‌آوری در برابر مشکلات به آن رومی آورد که لطمات جبران‌ناپذیری برای فرد، خانواده و اجتماع به همراه دارد.

او در ادامه آموزش و اطلاع‌رسانی مبتنی بر اصول علمی را گره‌گشای همه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دانست و افزود: طرح یاریگران زندگی برنامه‌ای بسیار مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است که اجرای دقیق این طرح می‌تواند اثرات خوبی به همراه داشته باشد.

دبیر شورا طرح یاریگران زندگی را به‌عنوان رسالتی فرهنگی برای ارتقای سلامت روانی اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: خود مراقبتی مهم‌ترین اصل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد به مواد مخدر است که در دو کانون خانه و مدرسه باید اهمیت ویژه‌ای به آن داده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بر اجرای دقیق طرح یاریگران زندگی تأکید کرد و بیان کرد: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مستمر و هدفمند به‌منظور پرهیز و انزجار از مواد مخدر، ترویج الگو‌ها و رفتار‌های سالم در جامعه به‌ویژه در بین دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح باید به‌درستی اجرا شود.

کرمی در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه خطرات بسیاری از جمله اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها وجود دارد که نیازمند توجه خانواده و مدرسه است، عنوان کرد: علت آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان به جامعه، گروه‌های همسالان و خانواده‌ها بر می‌گردد بنابراین آموزش‌وپرورش باید بیش‌ازپیش برای آموزش خانواده‌ها و آگاهی دادن به والدین و جلب مشارکت آنان در برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد تلاش کند.

او ظرفیت شبکه دانش‌آموزی شاد را بستری مناسب برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مدارس باید فرصت را غنیمت شمرده و با مناسب‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به طرح یاریگران زندگی و آموزش‌های لازم را در بستر فضای مجازی شاد با جدیت اجرا و پیگیری کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ادامه از مسئولان و دست‌اندرکاران کانون یاریگران زندگی قدردانی کرد و گفت: قطعاً آموزش‌وپرورش فارس با ظرفیت بالا و توانمندی مدیران، معلمان و مربیان آموزشی می‌تواند نمره خوبی برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در کارنامه خود به ثبت برساند.

سلیمان کرمی در پایان این مراسم گفت: دستیابی به نتیجه مطلوب در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری، کمک و هم‌افزایی والدین و سایر نهاد‌های ذی‌ربط با آموزش‌وپرورش است.

امسال علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مدارس، برنامه‌های طرح یاریگران زندگی از جمله آموزش مهارت‌های زندگی، نه گفتن، تصمیم‌گیری و... در قالب گفتگوی کارشناس، فیلم کوتاه، عکس و پیام از طریق شبکه مجازی شاد همه‌روزه برای کادر مدارس، معلمان، مشاوران، دانش آموزان و والدین اجرا و این طرح تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بیش از ۳۰ درصد مدارس استان را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار