اعلام آمادگی کوبا برای همکاری با واشنگتن در موضوع عارضه مرموز دیپلمات‌ها

وزیر خارجه کوبا با انتقاد از رویکرد دولت پیشین آمریکا در قبال عارضه مرموز دیپلمات‌های این کشور در هاوانا، برای همکاری با واشنگتن در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه کوبا بار دیگر آمادگی هاوانا را برای همکاری تحقیقاتی با واشنگتن در خصوص عارضه مرموز صوتی دیپلمات‌های آمریکایی تکرار کرد.

برونو رودریگز پاریلا پس از انتشار اطلاعات داخلی مربوط به این مسئله از سوی آمریکا اعلام کرد اطلاعات محرمانه در مورد حادثه ادعایی که دیپلمات‌های آمریکایی را متاثر کرده است، نشان خواهد داد دونالد ترامپ، مایک پمپئو و مارکو روبیو برای توجیه شکست ساختگی در روابط دو جانبه تا کجا پیش رفته اند. وزیر خارجه کوبا تاکید کرد هاوانا بار دیگر تمایل خود برای همکاری موثر سیاسی و علمی در جهت حل این مسئله را اعلام می‌کند.

اوایل این هفته ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن در تلاش است تا علل ایجاد عارضه مرموز شنوایی پرسنل دیپلماتیک خود در کوبا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را بررسی کند تا از پاسخ کافی به این مسئله اطمینان حاصل کند. بنا به گزارش‌هایی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده اند دولت دونالد ترامپ از حادثه مرموز برای دیپلمات‌های آمریکا در هاوانا به عنوان توجیهی برای کاهش تعداد نیرو‌های دیپلمات خود در هاوانا و بستن سفارت آمریکا در کوبا بهره برده است.

در اوت ۲۰۱۷، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد نزدیک به دوازده دیپلمات شاغل در سفارت آمریکا در کوبا دچار عارضه مشکوک، کاهش شنوایی دائمی و آسیب‌های احتمالی مغزی شدند. دولت کوبا هرگونه دخالت در این حوادث را تکذیب کرد، اما واشنگتن در سال ۲۰۱۸ گروه ویژه‌ای را برای پاسخگویی به این حادثه مرموز بکار گرفت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار