گراهام: استیضاح در آمریکا به یک قاعده تبدیل شده است

سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی ضمن انتقاد از استیضاح‌های مکرر مبتنی بر اختلافات حزبی اعلام کرد این امر می‌تواند به یک امر عادی تبدیل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی معتقد است استیضاح مکرر در آمریکا می‌تواند به یک امر عادی در این کشور تبدیل شود.

گراهام دیروز شنبه در توییتر خود نوشت: امیدوارم که اشتباه من ثابت شود، اما به نظر می‌رسد استیضاح مبتنی بر اختلافات حزبی به یک قاعده تبدیل می‌شود، نه یک استثنا. استیضاح برای رد صلاحیت شخصی جهت تصدی سمتی بر اساس نفرت حزبی به یک قاعده تبدیل خواهد شد.

اوایل روز شنبه، ۵۷ سناتور آمریکایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را به تحریک حمله ۶ ژانویه به کنگره متهم کردند. این محکومیت به اکثریت دو سوم آراء یعنی حداقل ۶۷ رای از ۱۰۰ رای سناتورها احتیاج داشت که رای نیاورد. 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از تبرئه شدن ترامپ گفت که «اصل اتهام مورد اختلاف نیست، دموکراسی شکننده است وهمیشه باید از آن دفاع کرد».

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا پس از رأی گیری روز شنبه گفت اقدامات ترامپ که پیش از این شورش انجام شد «تخلف شرم آور از وظیفه است و رئیس جمهور سابق از نظر عملی و اخلاقی مسئول تحریک حوادث روز [۶ ژانویه] است.» با این وجود، مک کانل روز شنبه به تبرئه ترامپ رای داد.

ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست که دو بار استیضاح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار