هشدار نارنجی برای وضعیت جوی آذربایجان‌شرقی

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور هشدار جوی سطح نارنجی اعلام کرد:از روز چهارشنبه بارش باران و برف و کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی حاکم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید شاهد بارش باران و برف در تمامی نواحی استان خواهیم بود و  این سامانه بارشی موجب وزش شدید باد و کاهش محسوس دما می‌شود، زمان خاتمه این سامانه بارشی روز دوشنبه ۹۹/۱۲/۳ خواهد بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی این سامانه بارشی مخاطراتی همچون: آبگرفتگی معابر عمومی، مه، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها را در پی خواهد داشت.

همچنین این سامانه بارشی در نواحی سردسیر و کوهستانی کولاک برف، یخبندان و کاهش دید را موجب می‌شود؛ که احتمال خسارت در بخش کشاورزی به دلیل تنش دمایی وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی به کشاورزان توصیه کرده است تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات ناشی از تنش دمایی مد نظر قرار دهند.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده از تردد‌های غیرضروری مخصوصا در گردنه‌ها، جاده‌های کوهستانی خودداری کنند؛ و رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن تجهیزات زمستان را فراموش نکنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.