راویان بالندگی در شیراز تجلیل شدند

ویژه برنامه راویان بالندگی با تجلیل از شش چهره جوان، پیشکسوت و درگذشته استان فارس به میزبانی شهر شیراز پایتخت کتاب ایران برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اعلام کرد: ویژه برنامه راویان بالندگی، طرح تجلیل از شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی به میزبانی محفل ادبی قندپارسی کتابخانه‌های عمومی فارس با تجلیل از حاج احد ده بزرگی، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین انصاری نژاد، محمد مرادی و پروانه نجاتی و یادبود زنده یاد نصرالله مردانی و محمدخلیل مذنب برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و نام شهدا عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فعالیت‌های خودش را به عنوان فرهنگسرا‌های اجتماعی و در حوزه‌های مختلف گسترش داده تا نیاز‌های جوامع مختلف را پوشش دهد. یکی از حوزه‌های پرطرفدار و مهم حوزه ادبیات و شعر است.

روح الله منوچهری با اشاره به اینکه اهمیت شعر بر هیچ کسی پوشیده نیست، تأکید کرد: از سال گذشته شورای ادبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی تشکیل شده است که به تبع آن و در استان‌ها محافل ادبی زیرنظر کتابخانه‌های عمومی در حال فعالیت است.

برهمین اساس محفل ادبی قند پارسی در استان فارس با دبیری امیر همایون یزدانپور تشکیل و برنامه‌های مختلفی در این محفل انجام شده است.

منوچهری تقدیر از فعالان حوزه ادبی و کتابخوانی را از رسالت‌های دیگر نهاد کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: در سال ۱۳۹۷ ویژه برنامه چهل قلم با تجلیل از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی در سطح ملی برگزار شد که در همین راستا از استاد محمدرضا سرشار در شیراز تجلیل شد.

امسال نیز ویژه برنامه تجلیل از شاعران و فعالان حوزه شعر انقلاب اسلامی با عنوان راویان بالندگی و با «شعار انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر چوه کوه استوار» در کشور در حال برگزاری است که تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد.

نغمه مستشار نظامی دبیرمحافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که به صورت مجازی مهمان این نشست بود با بیان اینکه شیراز شهر شعر و ادب است، گفت: از شاعران شهر شیراز درس‌ها گرفته‌ایم و مهم‌ترین نکته، منش و سلوک شاعرانه‌ای است که در گفتار و عمل شاعران این دیار وجود دارد.

مستشار نظامی اضافه کرد: استان فارس در زمینه شعر انقلاب همیشه پیشقدم بوده است.

گفتنی است این نشست با شعر خوانی و تقدیر از شاعران برجسته انقلاب اسلامی همراه بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار