آشنایی با بهترین آموزشگاه لوازم خانگی

داشتن شغل مناسب یکی از ضروریاتی است که هر فرد در زندگی خود دارد و نقش شغل در زندگی اجتماعی افراد بسیار پر رنگ است .

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داشتن شغل مناسب یکی از ضروریاتی است که هر فرد در زندگی خود دارد و نقش شغل در زندگی اجتماعی افراد بسیار پر رنگ است . امروزه با پیشرفتی که در صنایع مختلف ایجاد شده است مشاغل متنوعی در ارتباط با حوزه های مختلف ایجاد شده اند. یکی از صنایع بزرگ و پیشرفته در دنیا صنعت لوازم خانگی است که منجر به اشتغال زایی زیادی شده و افراد در حوزه تولید، فروش و تعمیرات لوازم خانگی مشغول به کار می باشند. تعمیرات لوازم خانگی را می توان یکی از مشاغل پرطرفدار دانست که افراد تمایل به کسب مهارت در این حرفه و فعالیت در آن می باشند. برای یادگیری مهارت های لازم در حوزه می توان در دوره های آموزشی که در آموزشگاه های مختلف برگزار می گردد شرکت نمود. اما نیاز است تا در هنگام انتخاب آموزشگاه ویژگی های مختلفی را در نظر گرفت تا بتوان پس از اتمام دوره آمادگی ورود به بازار کار را داشت. در این مطلب جهت آشنایی با بهترین آموزشگاه لوازم خانگی تحقیقاتی صورت گرفته و نتایج آن به شما ارائه شده است.

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی

استفاده از لوازم خانگی سال هاست که در همه خانه ها به چشم می خورد و هر روزه تنوع این وسایل بیشتر گشته و انواع جدیدی از این وسایل در بازار به چشم می خورد. اگر سری به بازار لوازم خانگی زده باشید با وسایل و دستگاه های جدیدی رو به رو می شوید که این وسایل کارها را برای بشر بسیار راحت کرده اند و می توان گفت درصد زیادی از امور منزل توسط این لوازم به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. انواع ماکروفر و سولاردم ها، غذاسازهای مختلف، گوشت کوب برقی، مخلوط کن و ده ها وسیله دیگر به انسان کمک می کنند تا ساده ترین کارها را توسط این وسایل انجام داده و زمان زیادی را که در گذشته صرف پخت و پز و شست و شو میشد به انجام کارهای مفید دیگری اختصاص یابد.

تمامی لوازم خانگی تولید شده به صورت الکترونیکی و مکانیکی می باشند و به همین دلیل خرابی های مختلفی ممکن است در آنها بروز نماید. برطرف نمودن این مشکلات و خرابی ها نیازمند دانش و تخصص بالایی در این کار است و تعمیرکاران لوازم خانگی قادر به انجام تعمیرات خواهند بود.

با توجه به لزوم استفاده از لوازم خانگی و نیازی که به تعمیرکاران این حوزه وجود دارد، می توان گفت که شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از مشاغل پردرآمد و پولساز در کشورهای مختلف محسوب شده و بسیاری از افراد آن را به عنوان شغل اصلی یا حتی شغل دوم خود انتخاب می نمایند. افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند می توانند از درآمد بالایی در ماه برخوردار گردند.

سرمایه لازم در شغل تعمیرات لوازم خانگی

برای ورود به شغل تعمیرات لوازم خانگی نیاز است در ابتدا مبلغی را برای کسب مهارت های لازم و شرکت در دوره های آموزشی در نظر بگیرند. در ادامه اگر فرد تمایل به راه اندازی مغازه به شکل مستقل داشته باشد باید مبلغی را برای اجاره و رهن مغازه در نظر بگیرد. این مبلغ بستگی به این دارد که شما را در چه شهری ساکن هستید و در چه محله ای قصد باز کردن مغازه دارید. اما اگر مایل به کسب درآمد بالا می باشید نیاز است تا در محله های پر رفت و آمد و شلوغ اقدام به راه اندازی مغازه تعمیرات لوازم خانگی نمایید.

ابزار کار از دیگر مواردی است که در هنگام راه اندازی هر شغلی به ویژه مشاغل فنی باید در نظر داشت. اما مزیتی که شغل تعمیرات لوازم خانگی دارد این است که در این حرفه نیازی به تهیه دستگاه ها و تجهیزات گران قیمت نبوده و در نتیجه سرمایه ای که برای خریداری ابزار کار در نظر گرفته می شود مبلغ زیادی نخواهد بود.

ممکن است بسیاری از افرادی که از سرمایه کافی جهت اجاره مغازه برخوردار نیستند از ادامه مسیر و وارد شدن به این شغل صرف نظر نمایند. اما باید گفت که شرکت های مختلفی وجود دارند که به استخدام تعمیرکاران لوازم خانگی نموده و به صورت پورسانتی با این افراد کار می کنند. در این صورت نیازی به راه اندازی مغازه به صورت شخصی نخواهید داشت.

نحوه ورود به شغل تعمیرات لوازم خانگی

در گذشته والدین فرزندان خود را جهت یاد گرفتن یک مهارت به مغازه ها و تعمیرگاه های مختلف می فرستادند تا مدتی را آنجا مشغول به شاگردی شده تا فوت و فن کار را یاد بگیرد و در آینده وارد آن حرفه گردد. اما این روش کمی زمان بر بوده و پیدا کردن فردی که بتواند دوره تعمیرات لوازم خانگی را به صورت کامل به کارآموز بدهد مقداری سخت است . در نتیجه نمی توان این روش را برای یاد گرفتن مهارت های مربوط به لوازم خانگی روش مناسبی دانست.

آموزشگاه های زیادی در سطح شهر دیده می شوند که به تبلیغ دوره های آموزشی خود در حوزه تعمیرات لوازم خانگی می پردازند اما بسیاری از این آموزشگاه ها قابل اعتماد نبوده و قصد دریافت پول و سواستفاده از افراد را دارند. نیاز است تا پیش از انتخاب آموزشگاه بررسی های زیادی را انجام داد تا در نهایت بتوان در دوره ای که از ویژگی های لازم برخوردار باشد جهت کسب مهارت شرکت نمود. در ادامه ویژگی هایی بیان شده است تا افراد علاقمند بتوانند به آشنایی با بهترین آموزشگاه لوازم خانگی بپردازند.

آشنایی با بهترین آموزشگاه لوازم خانگی

یک آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی در وهله اول باید تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای اقدام به فعالیت نماید و در غیر این صورت از اعتبار کافی برخوردار ناست . این آموزشگاه ها باید در نهایت به کارآموزان مدرک فنی و حرفه ای معتبر اعطا نمایند تا افراد بتوانند از مزایای این مدرک که شامل دریافت وام های بانکی، استخدام در شرکت های مختلف، مهاجرت به سایر کشورها و ...  است استفاده نمایند.

ویژگی دیگری که یک آموزشگاه خوب باید از آن برخوردار باشد ارائه کلاس ها به صورت عملی و تئوری است که آموزشگاه های خوب مکانی را به عنوان کارگاه تجهیز کرده اند و در آن وسایل و ابزار مورد نیاز برای افراد قرار داده شده است تا کارآموزان بتوانند تحت تعلیم اساتید خود با قطعات مختلف به کار رفته در انواع لوازم خانگی آشنایی پیدا کرده و عیب یابی و نحوه تعمیرات آنها را فرا گیرند.

برخورداری از اساتید و مدرسینی که در حوزه تعمیرات لوازم خانگی دارای تجربه بالایی بوده و دارای مدرک معتبر در این حرفه باشند از ویژگی هایی است که یک آموزشگاه خوب باید داشته باشد.

آموزشگاه پایتخت فناوری یکی از آموزشگاه های مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای بوده که از اعتبار بالایی برخوردار است و در هر دوره تعداد زیادی از افراد متخصص در حوزه تعمیرات لوازم خانگی وارد بازار کار می گردند. سرفصل هایی که در این آموزشگاه آموزش داده می شود کاملا تخصصی بوده و افراد در پایان دوره قادر به عیب یابی و تعمیرات انواع وسایل خواهند بود. کوتاه بودن طول مدت دوره ها باعث می شود تا افراد استقبال زیادی از این کلاس ها داشته باشند. نکته دیگری که در ارتباط با دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی وجود دارد این است که شرکت در این دوره نیازمند تحصیلات و پیش نیاز خاصی نبوده و افراد در تمامی سنین و تحصیلات قادر به شرکت در این کلاس ها خواهند بود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگذاری کلاس ها در انواع زمینه های فنی و مهارتی اعم از آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش نصب و تعمیرات پکیج، آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی، آموزش نصب دوربین مدار بسته ، آموزش plc ، دوره تخصصی تعمیرات موبایل و... با کارشناسان خبره با شماره تماس 02166577387 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار