افتتاح ۳ طرح‌ آموزشی در آبادان

طرح‌های آموزشی در آبادان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور افتتاح شد.

افتتاح ۳ طرح‌ آموزشی در آبادانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور  پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه ۹۹ در آیین بهره برداری از طرح های آموزشی در آبادان  حضور یافت.

 این مجموعه تخصصی با متراژ ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال و با هدف ارائه فرصت های برابر جهت فعالیت های ورزشی دانش آموزان استثنایی این شهرستان ساخته شده است.

سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در افتتاح  طرح‌های آموزشی در آبادان گفت: این طرح‌ها شامل مدرسه استثنایی شمیم، کانون بازنشستگان مدارس استثنایی خوزستان و اتاق فکر و هوش است که به صورت مشارکتی با کمک منطقه آزاد اروند و اداره آموزش و پرورش آبادان اجرا شدند.

او افزود: برای احداث مدرسه استثنایی شمیم و احداث زمین چمن آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به کلنگ‌زنی احداث گلخانه دانش‌آموزان استثنایی آبادان نیز اشاره کرد و گفت: این گلخانه با مشارکت ۵۰ درصدی سازمان منطقه آزاد اروند احداث می‌شود و کانون بازنشستگان مدارس استثنایی خوزستان و اتاق فکر و هوش نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال راه اندازی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تا اول مهر راه‌اندازی حداقل دو مرکز مشکلات ویژه یادگیری و مرکز مشاوره و راهنمایی توانبخشی، یک پایگاه جامع آموزش مجازی، یک اتاق و پایگاه ویژه دائمی آگوستیک سنجش را در استان خوزستان تعهد خواهیم داد.

سید جواد حسینی همچنین با اشاره به نیاز ۲۱۰ مدرسه در مجموعه مدارس طرح خشت گفت: سه مدرسه از این تعداد به استان خوزستان مربوط می‌شود و قرار است زمین این مدارس توسط اداره استثنایی و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و اعتبار ساخت نیز توسط ما تامین شود.

تلاش برای گسترش فرهنگ مشارکت در مدرسه‌سازی

کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم گفت: در پویش آجر به آجر که از بسته های تحولی در زیر نظام تحول بنیادین است، استان خوزستان در سطح کشور تاکنون رتبه اول را به دست آورده است،خیرین، والدین، فرهنگیان، مجمع خیرین و اداره کل نوسازی مدارس خوزستان نهایت تلاش خود را به کار گرفتند. اکنون در طرح پویش آجر به آجر با شرکت بیش از ۸۶ هزار شرکت‌کننده، رتبه اول را در اختیار داریم.

او افزود: پویش آجر به آجر جزو مواردی است که باید همه ما آن را دنبال کنیم و از زیرنظام‌های سند تحول بنیادین که اصلی‌ترین سند توسعه آموزش و پرورش است، می‌باشد و هدف این است که از کمک های خُرد مردم، خیرین و اولیا، پروژه های بزرگ را آغاز کنیم و بیشتر با هدف ایجاد انگیزه برای مشارکت مردم است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه به طور جدی در حال تلاش برای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در سطح استان هستیم، تصریح کرد: ما در کشور دو مرکز توان بخشی داریم و سومی را نیز امیدواریم در استان احداث کنیم تا بخش عمده ای از مشکلات دانش آموزان استثنایی آبادان و خرمشهر مرتفع شود. قول راه اندازی این مرکز را از معاون وزیر آموزش و پرورش گرفته ایم.

بازدید از باغ مونته سوری آموزشگاه استثنایی باغچه بان آبادان

درباغ مونته سوری آموزشگاه استثنایی باغچه بان آبادان درختان موز، سیب، خرما، نارنج، توت، انجیر و.. وجود دارد و در فصل های خود ثمر می دهند.

افتتاح ۳ طرح‌ آموزشی در آبادان

علاوه بر این درختان انواع گل و شالیزار برنج شمال نیز منظره ای زیبا را پدید آورده است .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.