ظریف در واکنش به عقب‌نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه؛

آمریکا باید تمام تحریم‌ها را بدون شرط و به‌صورت مؤثر بردارد

وزیر امور خارجه نوشت: آمریکا باید تمام تحریم‌هایی که توسط ترامپ احیا و بازاعمال شده بود را بی قید و شرط و به‌صورت مؤثر بردارد،

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در صفحه شخصی توییتر خود در واکنش به عقب‌نشینی آمریکا از مکانیسم ماشه، نوشت: «آمریکا اذعان کرد که ادعا‌های پامپئو درباره قطعنامه ٢٢٣١ هیچ اعتبار قانونی ندارد. ما هم موافق هستیم.

آمریکا باید در پایبندی به قطعنامه ٢٢٣١، تمام تحریم‌هایی که توسط ترامپ احیا و بازاعمال شده بود را بی قید و شرط و به‌صورت مؤثر بردارد، بعد از آن، ما فوراً تمام اقدامات اصلاحی (کاهش تعهدات) را به عقب برمی‌گردانیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
آقای ظریف بشین تا تحریم ها رو بردارند . اگه از اول گوش به فرمان رهبر بودید حالا اینقدر در مقابل امریکا گریه و التماس نمی کردید . درثانی اگه تحریم ها حذف شد آنقدر تورم بالاست که هیچ اتفاقی برای این مردم بیچاره نمی افتد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
سخن رهبرمان :
" آن طرفی که حق دارد برای ادامه‌ کار برجام شرط معین کند ایران است.... و این شرط را هم گذاشتیم و گفتیم و هیچ کس هم از آن عدول نخواهد کرد؛ و آن این است که اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، باید آمریکا تحریم‌ها را کلاً لغو بکند؛ آن هم نه به زبان و روی کاغذ که بگوید لغو کردیم؛ نه، بایستی در عمل تحریم‌ها را لغو کنند و ما راستی‌آزمایی کنیم و احساس کنیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن وقت ما هم به این تعهدات برجامی برمی‌گردیم؛ این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست و از این سیاست بر نخواهیم گشت."
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
تمام تحریم های از 40 سال پیش تا کنون را باید در عمل برداره بعد از راستی ازمایی ایران هسته ایی را طبق برجام جلو میبره .در ضمن تبصره و بند جدید هم به ان اضافه نخواهد شد.مثل موشکی یا منطقه ایی ..این حرف ایران است .
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
آمریکا تمام تحریم‌هایی که توسط ترامپ اعمال شده را به‌صورت مؤثر برمیدارد بشرط FATF
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
جواب امریکا:به همین خیال باشید
Iran (Islamic Republic of)
madman
۱۶:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
راست میگی ،فکر کرده گوشای اونا هم پشتش مخملیه بنفشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
جواب به آمریکا :ما تا آخر ایستاده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
با سلام . رشد تکنولوژی چنان سریع شده است که در اینده هر کشوری خواهد توانست . خودش تولید کننده و صادر کننده باشد باشد . خوشبختانه ایران خیلی زودتر از اکثریت کشورها در منطقه( خارومیانه . اسیا . و امریکای جنوبی و افریقا بعضی از کشورهای اروپا ) دابه بالا ترین توسعه سازندگی و توسعه صنایع رسیده است . . و نیاز شدید دارد که در بازهای منطقه و جهانی حضور یابد . و اگر نتواند این کار را بکند . همین توسعه زیاد باعث مشکلات در اینده برای ایران خواهد شد . مانند فرزندی که به سن بلوغ رسیده و الان باید در بازار کار حضور داشته باشد .
تجارب نشان داده که برای حضور سه اقدام مهم را انجام دهد الف= وزارت دارایی مخصوصا بانک مرکزی نرخ پایه پولی ایران در برابر ارزها را مشخص کند و تلاش کند که ان را ثابت نگه دارد . مخصوصا در برابر دلار و یورو ب= از مدیریت دولتی بسمت مدیریت بخش خصوصی برود ج = قوه قضاییه بطور کامل قبول کند که بر نحوه اجرای قانون کار در شرکتها و نهادها و ادارات با مدیریت بخش خصوصی همانند مدیریت بخش دولتی از طریق دیوان عدالت اداری و اداره کل بازرسی نظارت دقیق داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
ما موافقیم لغو کامل تحریم ها ،بدون پیش شرط ،بدون مذاکره جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
فقط که تحریم های اعمال شده ترامپ مطرح نیست، بایستی همه تحریم های قبلی را هم عملا بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
قابل توجه آقای ظریف ، آمریکا باید تمام تحریم ها در دوران ترامپ و تمام تحریم ها چه هسته ای و غیر هسته ای
( هسته ای و حقوق بشر و...) کامل لغو و نه تعلیق، کاملا لغو کنه و بعد ما راستی آزمایی کنیم و بعد ما به تعهدات طبق برجام برگردیم تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
چرا از اول با اقتدار رفتار نکردید..
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۱۱:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
آیا فقط تحریما مال دوره ترامپ باهوش
آخرین اخبار