اولیانوف: بازرسی آژانس بین‌المللی از ایران متوقف نخواهد شد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین اعلام کرد بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های ایران متوقف نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری تاس امروز (جمعه) به نقل از «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، اعلام کرد بازرسی ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های هسته‌ای ایران متوقف نخواهد شد.

اولیانوف با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران برای تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، اعلام کرد: «برخی اقدامات شفاف‌سازی ذیل برجام از‌سوی ایران لغو خواهد شد.»

او سپس به سفر فردا (شنبه) «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس اتمی، به تهران اشاره کرد و گفت: «روز شنبه مدیرکل آژانس اتمی به تهران سفر خواهد کرد و درباره فعالیت‌های بازرسی و هسته‌ای ایران در شرایط کنونی رایزنی خواهد داشت. نتایح این سفر تا یکشنبه شب عمومی اعلام خواهد شد، اما این نتایج هرچه باشد باید بدانیم بازرسی به‌طور کامل متوقف نخواهد شد بلکه تنها تعداد آن کم خواهد شد.»

اولیانوف در انتها تاکید داشت: «محدودیت‌های اخیر از‌سوی ایران برای بازرسی طولانی مدت نخواهد بود. تمام مسائل به چگونگی پیشرفت توافق هسته‌ای در آینده بستگی خواهد داشت.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن ازسوی ایران زیرپا گذاشت و پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخت. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» است.

البته امروز منابع خبری اعلام کردند دولت آمریکا ادعای خود مبنی بر نقض برجام ازسوی ایران و بازگشت تمامی تحریم‌های سازمان ملل را پس گرفته است و «ریچارد میلز» نماینده آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای از ادعای دولت پیشین این کشور برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ عقب‌نشینی کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
بفرما اینم از روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
به شما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
جالب است چرا همه ؛ تنها راه و راهکار را تغییر رفتار ایران میدانند و آمریکاییها و اروپاییها هیچ اقدامی نباید بکنند ؟ این یک انتظار نشدنی و زورگویانه است ؟! ایران بدون رفع کامل تحریم هرگز نباید کوتاه بیاید و حتی رئیس آژانس را نباید به کشور راه دهند و به حضور بپذیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
ایران با چند سال قبل فرق کرده الان دوران پسا عین الاسد هست
امریکایی ها ترسیدند از انتقام ایران و خروج امریکا از منطقه و از ابروریزی که شد در عین الاسد
الان این فشار ها مال اینه که از دور نیفتند و ایران را از دور بندازند
برای این نقشه رئیس جمهور را حتی عوض کردند هول هول از ترس
میبینند که ما تمام این توطعه های امریکا را میدانیم و اشراف داریم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
فقط مونده بوده روسیه برا ما تصمیم بگیره که گرفت
آخرین اخبار