حیدری: داوران تحت فشار هستند/ جامعه داوری مثل بازیکنان و مربیان نیست

داور فوتبال کشورمان درباره اظهارات امیر قلعه نویی توضیحاتی را بیان کرد.

بیژن حیدری داور فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با حواشی داوری های نیم فصل فوتبال ایران، اظهار داشت: صحبت زیاد است. ما داوران خیلی علاقه به مصاحبه نداریم، زیرا این اجازه را به ما نمی‌دهند. اگر بحث یا حاشیه‌ای ایجاد شود، دپارتمان و یا کمیته داوران فدراسیون فوتبال پاسخگو خواهد بود نه شخص داور.

حیدری در ادامه گفت: یکی از مربیان لیگ برتری (امیر قلعه نویی) نزدیک به یک ماه قبل صحبت‌هایی را در رابطه با داوران مطرح کرد مبنی بر اینکه به دلیل اشتباهات داوری تیمش ضرر کرده است. ما انتظار داشتیم حتی اگر او از روی عصبانیت به داوران بی احترامی کرده، بعد از چند روز عذر خواهی و دلجویی کند. این مربی فقط جامعه داوری را زیر سوال نبرد. داورانی که او نام برد دارای شخصیت حقیقی و حقوقی هستند.

او گفت: بعد از گذشت یک هفته زمانی که مشاهده کردیم هیچ برخوردی با این مربی نشد، با ریاست و دبیر فدراسیون فوتبال و رئیس دپارتمان داوری صحبت کردیم. قرار شد که پیگیری‌های لازم از طرف فدراسیون فوتبال صورت گیرد. تقریبا ۳ هفته منتظر ماندیم، اما هیچ اتفاق خاصی رخ نداد. ما به دنبال محرومیت یا محکومیت کسی نیستیم. همه یک خانواده هستیم. مربی، داور، بازیکن و تماشاگران همگی از یک جنس هستیم. هیچ شخصی از محرومیت برادر خود خوشحال نمی‌شود، اما حداقل انتظار یک دلجویی و معذرت خواهی داشتیم.

او ادامه داد: در محل کار همه از ما می‌پرسند که آیا فدراسیون فوتبال واکنشی به صحبت‌های این مربی نشان داده است؟ آیا کمیته اخلاق رای صادر کرده است؟ آیا دپارتمان داوری فوتبال بیانیه‌ای منتشر کرده است؟ متاسفانه ما جوابی در خصوص این سوالات نداشتیم. از طرف دیگر خودمان حق مصاحبه و دفاع نداشتیم. پس از اینکه دیدیم هیچ اقدامی نشد، تصمیم گرفتیم که خودمان دست به کار شویم و از حق خود دفاع کرده و صحبت‌هایی مبنی بر این موضوعات کنیم.

او گفت: هدف این است که فوتبال پاک باشد و اگر کسی فوتبال ایران را به حاشیه می‌برد و با قصد و غرض در رابطه با کسی صحبت می‌کند، از فوتبال ایران کنار گذاشته شود. خیلی بد است که با فرد خاطی برخوردی صورت نگیرد. طرف صحبت‌های من کسی نیست و به صورت کلی می‌گویم. اگر کمیته انضباطی فیلم مصاحبه‌های این مربی را دیده باشد، باید به دنبال علت و معلول بگردد. باید ببینند که آیا کسانی که این مربی از آنها نام برد، واقعا خطا کرده اند. باید از مصاحبه شونده دلیل می‌خواستند که با چه سندی داوران را زیر سوال برده است.

حیدری گفت: زیر سوال رفتیم و تحت فشار هستیم. جامعه داوری مثل بازیکنان و مربیان نیست که هر لحظه رسانه در اختیار آنها باشد. یک داور دارای معذوریت و محدودیت‌هایی است که خط قرمز محسوب می‌شود. امیدوارم این قضیه روشن شود. مربیان باید بدانند که داوران عاشق فوتبال هستند که وارد این شغل می‌شوند. هیچ داوری به خاطر مادیات وارد فوتبال نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


حیدری در خصوص مشکلات داوری بیان کرد: ما یک سال پول نگرفتیم. کدام بازیکن را می‌شناسید که بدون دریافتی یکسال فوتبال بازی کند؟ گاهی اوقات می‌شود که ما لباس نداریم. امیدوارم صحبت‌های این مربی (قلعه نویی) فقط از روی فشار بازی و عصبانیت باشد. فرقی بین مربی و داوران وجود ندارد و بهتر است برای کسی تبعیض قائل نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار