خیاطی که زندگی را وصله مهربانی می‌کند/ کارآفرینی با چرخ خیاطی

کارگاه خیاطی برای اشتغالزایی زنان بی سرپرست با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در روستای کوشک بافق راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، کارگاه خیاطی برای اشتغالزایی زنان بی سرپرست با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در روستای کوشک بافق راه اندازی شده است.

دهقانزاده و همسرش فاصله ۴۰ کیلومتری بافق تا روستای کوشک را هر روز طی می‌کنند تا به کارگاه تولیدی خود برسند.

کارگاه دوخت لباسی که به همت این زن و شوهر راه اندازی شده است تا چرخ زندگی عده‌ای بچرخد.

دهقانزاده کارآفرینی که خودش هم خیاط است، حالا در گوشه‌ای از خانه ۸۰ متری اش، چراغ زندگی برای نیازمندان را روشن کرده است.

فرصتی برای وصله دل و کوک امید به زندگی

جواد دهقانزاده می‌گوید: حدود پنج چرخ خیاطی با هزینه شخصی خریداری شده و این کارگاه را با هزینه حدود ۱۵۰ میلیون تومان راه اندازی کرده ام.

این خیر بافقی افزود: این کارگاه برای اشتغال زایی زنان بی سرپرست در منطقه کوشک بافق ایجاد شده است که علاوه بر کار کشاورزی و دامپروری درآمدی هم برای آنان ایجاد شود.

دهقانزاده بیان داشت: برای رونق تولید در روستا‌ها و اینکه اشتغالزایی برای عده‌ای که توانایی اداره امور زندگی را ندارند، این اقدام صورت گرفته است.

او افزود: با سرمایه گذاری که صورت گرفت برای بیش از پنج بانوی بی سرپرست کار ایجاد شد و آنان پس از انجان آموزش‌های لازم کار دوخت لباس را شروع کردند.

آقای دهقانزاده تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های کارگری در منطقه می‌توان با حمایت مسئولان و مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی این کارگاه را توسعه بیشتری داد.

این خیر بافقی گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰ دست لباس و ماهانه حدود سیصد دست لباس در این کارگاه تولید می‌شود که با حمایت مسئولان و ایجاد فضای مناسب این ظرفیت تا سه هزار دست لباس ماهانه قابل افزایش است و میزان اشتغال نیز تا بیش از ۲۰ نفر امکان پذیر است.

روستای کوشک در ۴۵ کیلومتری شمال شرق بافق قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار