کمبود دارو‌ی بیماران پیوندی در خراسان رضوی رفع می شود

مدیر اداره دارو و مواد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در خراسان رضوی پیگیری برای رفع کمبود داروی بیماران پیوندی در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی روح بخش مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه کمبود دارو در بیماران پیوندی یک موضوع با اهمیت و حیاتی بوده و می‌تواند سلامت آن‌ها را به خطر بیاندازد، پیگیری داروی این بیماران یکی از اولویت‌های اصلی تامین دارو است.

او با اشاره به اینکه تامین دارو مورد نیاز بیماران پیوندی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، افزود: سلامتی بیماران پیوندی به مصرف این دارو‌ها بستگی دارد از همین رو رفع دغدغه‌های بیماران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
 

بیشتر بخوانید


مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه واردات دارو‌های پیوندی همچنان ادامه دارد، ادامه داد: به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه این روند گاهی دچار وقفه می‌شود که این نگرانی را برای ما ایجاد می‌کند که با کمبود دارویی روبرو شویم.

روح بخش با اشاره به اینکه انسولین‌های دولتی نیز خوشبختانه به مقدار مورد نیاز در داروخانه‌ها موجود است، بیان کرد: در خصوص تامین انسولین نووپید و نورومیکس اگر روند ارسال دارو همچنان ادامه داشته باشد به شرایط مطلوبی می‌رسیم.

او تصریح کرد: در حوزه انسولین لانتوس همچنان کمبود‌هایی احساس می‌شود که سعی در برطرف شدن آن‌ها داریم.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار