مردم چهارمحال و بختیاری ۱۲ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مردم چهارمحال و بختیاری طی ۹ ماهه امسال، ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در قالب زکات واجب، مستحب و فطریه پرداخت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای زکات و نماز گفت: مردم استان طی ۹ ماهه امسال ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در قالب زکات واجب، مستحب و فطریه پرداخت کردند.

او با اشاره به پیش بودن هفته احسان و نیکوکاری بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان همان منطقه می‌رسد و این نهاد بر روند جمع‌آوری و توزیع آن نظارت دارد.


بیشتر بخوانید


ملک پور با اشاره به تهیه دفترچه محاسبه زکات و جزوه احکام زکات افزود: دفترچه محاسبه زکات و جزوه احکام زکات با مشارکت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی در قم تهیه و میان مبلغان و عمالان زکات توزیع شده است.

او ضمن تقدیر از رسانه‌های جمعی از جمله صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب گفت: مستندات، گزارشات و کلیپ‌ها با موضوع زکات پخش و منتشر شده است که تأثیر مثبتی بر فرهنگ‌سازی این امر الهی داشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی هاشمی رئیس شورای زکات کمیته امداد استان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۵۷۸ مبلغ و عامل زکات در استان ادامه داد: کارگروهی با عنوان تبلیغ و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در راستای اطلاع‌رسانی نحوه پرداخت زکات واجب، مستحب و فطریه تشکیل شده است.

جلسه شورای زکات و نماز استان در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با حضور جعفر مردانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دیگر اعضا برگزار شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار