معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

باید عدالت آموزشی در تمامی نقاط چهارمحال و بختیاری برقرار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر کیفیت آموزش در تمامی مدارس یکسان باشد در موقع ثبت‌نام با مشکل مواجه نمی‌شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید عدالت آموزشی در تمامی نقاط استان برقرار شود، اظهار داشت: برای این امر نیازمند ارتقای کیفیت آموزش در مدارس هستیم، عموما والدین تمایل دارند فرزندان خود را مدارسی ثبت‌نام کنند که دارای امکانات آموزشی بالاتری نسبت به سایر مدارس باشند، اگر کیفیت آموزش در تمامی مدارس یکسان باشد در موقع ثبت‌نام با مشکل مواجه نمی‌شویم.

او با اشاره به مشکل کمبود مدرسه در روستای چم‌چنگ از توابع شهرستان سامان افزود: زمینی که برای احداث مدرسه و درمانگاه در این روستا در نظر گرفته شده است، مناسب نیست، بنابراین نیاز است برای جابجایی و تغییر کاربری این اراضی اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام و فرآیند تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ پیگیری شود.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: باید مباحث تعلیم و تربیت بر اساس اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد پیگیری قرار گیرد، باید از تمامی ظرفیت‌ها در همین راستا استفاده شود تا به اهداف عالیه در این حوزه دست پیدا کنیم.

او در خصوص شبکه شاد ادامه داد: این شبکه بستر آموزش مجازی را برای دانش‌آموزان فراهم کرد، اما در برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری دانش‌آموزان به زیرساخت‌های آموزش مجازی دسترسی نداشتند و یا به‌علت بنیه ضعیف مالی توان تهیه گوشی هوشمند را نداشتند که در این حوزه از ظرفیت خیرین به خوبی استفاده شد.

مردانی با اشاره به اینکه فضای مجازی فرصت و تهدید است گفت: طبق گزارشات دستگاه‌های مرتبط، در ایام شیوع کرونا آسیب‌های اجتماعی مانند افسردگی، اضطراب، استرس و ... با افزایش ۳۵ درصدی در استان روبرو بوده است که باید نسبت به این تهدید‌ها و آسیب‌های ناشی از کرونا حساسیت ویژه داشته باشیم.

او افزود: همچنین باید تمامی بازماندگان از تحصیل در چهارمحال و بختیاری برای بحث سواد آموزی، ارتقای مهارت‌های زندگی و اجتماعی، حقوق شهروندی و اشتغال خانگی در طرح پیوند زندگی مورد توجه قرار بگیرند.

مردانی با اشاره به اهمیت تاسیس خانه المپیاد در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این خانه می‌تواند محلی برای شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و مهارتی باشد.

او ادامه داد: پارسال تجربه خوبی در بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری داشتیم، طبق تاکیدات دولت بر موضوع ارائه خدمات الکترونیک باید در ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ این مسئله مدنظر باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.